اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه مبارک رمضان انجام می‌شود

اعزام بیش از 700 روحانی مبلغ به مناطق مختلف قزوین

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: بیش از 700 روحانی مبلغ در ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف استان قزوین اعزام می‌شوند.

اعزام بیش از 700 روحانی مبلغ به مناطق مختلف قزوین

حجت‌الاسلام عباس نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: از آمار 700 روحانی مبلغ بیش از 300 روحانی مبلغ آقا و 81 مبلغ خانم توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین معرفی که در ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف این استان اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: از آمار فوق تعداد 30 روحانی مبلغ از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، 40 روحانی مبلغ در طرح هجرت از استان قم، بیش از 191 روحانی مبلغ آقا و 44 مبلغ خانم از اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم به تبلیغات اسلامی استان قزوین معرفی که در ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف این استان اعزام ‌می‌شوند.

نظری با اشاره به اینکه تبلیغات اسلامی استان قزوین تعدادی از روحانیون مبلغ اعزامی که از اهالی قزوین هستند را به مناطق مختلف استان قزوین اعزام می‌کند، یادآور شد: تعداد دیگری از روحانیون اعزامی توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم به این اداره کل معرفی ‌شدند تا این نهاد آنان را در ماه مبارک رمضان به این مناطق اعزام کند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین هر ساله در 18 مناسبت دینی و ملی روحانیون مبلغ را به مناطق مختلف استان‌ قزوین از جمله روستاها و بخش‌ها اعزام می‌کند، بیان کرد: مهم‌ترین این اعزام‌ها در مناسبت‌های ماه مبارک رمضان و دهه اول محرم است.

روحانیون مبلغ با هدف ترویج دین اسلام اعزام می‌شوند

این مقام مسئول ابراز کرد: هر ساله روحانیون مبلغ با هدف ترویج دین اسلام به مناطق مختلف استان قزوین اعزام می‌شوند تا با سخنرانی‌های دینی و مذهبی در مساجد مردم را به اجرای درست احکام دینی و اسلامی راهنمایی کنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: آموزش، تفسیر و قرائت قرآن کریم، احیای شب‌های قدر در نوزدهم، بیستم و بیست و یکم ماه مبارک رمضان و اقامه نماز عید سعید فطر از جمله برنامه‌های مذهبی روحانیون مبلغ در مساجد مناطق مختلف استان قزوین است.

وی افزود: بیان احکام شرعی، برگزاری جلسات پرسش‌ و پاسخ و اقامه فریضه دینی نماز سه گانه در صبح، ظهر و شب در مساجد مناطق مختلف استان قزوین از جمله بخش‌ها و روستاها از دیگر برنامه‌های مذهبی روحانیون مبلغ است.

با خریداری مردم از تولیدات داخلی اقتصاد کشور رونق می‌یابد

نظری با اشاره به اینکه سال جاری توسط مقام معظم رهبری به تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: این شعار از مهم‌ترین موضوع‌های سخنرانی‌ روحانیون مبلغ در مساجد مختلف استان قزوین در ماه مبارک رمضان است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: روحانیون مبلغ با محوریت نام‌گذاری شعار امسال در مساجد سخنرانی می‌کنند تا بتوانند با ارایه راهکارها مردم را برای تحقق اهداف این شعار راهنمایی کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ خریداری از تولیدات داخلی بین مردم از جمله اهداف شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است، یادآور شد: با خریداری مردم از تولیدات داخلی، اقتصاد کشور رونق می‌یابد و تحقق این امر موجب افزایش اشتغال و کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی بین جوانان می‌شود.

وی گفت: ترویج حجاب و عفاف، پیشگیری از اعتیاد و تبیین جایگاه مقدس نظام جمهوری اسلامی از دیگر موضوع‌های سخنرانی‌های روحانیون مبلغ در مساجد مناطق مختلف استان قزوین از جمله بخش‌ها و روستاها است.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول