اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوکان:

کشاورزان در تحقق شعار سال نقش محوری دارند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوکان گفت: کشاورزان در تحقق شعار محوری سال، نقش محوری ایفا می‌کنند.

کشاورزان در تحقق شعار سال نقش محوری دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوکان ماموستا عبدالرحمن خلیفه‌زاده صبح امروز در مراسمی که به منظور تجلیل از کشاورزان نمونه بوکان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به کمبود نزولات جوی در بوکان، ایجاد زیرساخت و رشد صنایع تبدیلی، کشت گلخانه‌ای و پرورش آبزیان نقش مؤثری در رشد و توسعه بخش کشاورزی دارد که سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها علاوه بر ایجاد اشتغال، سبب توسعه شهرستان می‌شود.

وی آب و هوای مطلوب و خاک حاصلخیز را دو  مورد بسیار مطلوب برای کشاورزی در بوکان دانست و از کشاورزان خواست که به سمت علمی‌کردن کشاورزی حرکت کنند.

خلیفه‌زاده طی سخنانی با استناد به آیات و احادیث به ارزش و اهمیتی که دین اسلام برای کشاورزی مدنظر قرار داده  اشاره کرد و کشاورزی را شغل بسیار شریفی دانست که بیشتر پیامبران از جمله پیامبر اسلام به آن روی آورده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به احادیث و آیات قرآن کریم افزود: اگر در یک جامعه زکات توسط افراد پرداخت نشود آن جامعه دچار قحطی و خشکسالی خواهد شد.

خلیفه‌زاده خاطرنشان کرد: نهادهایی چون کمیته امداد که مسئول جمع‌آوری زکات شهروندان و کشاورزان هستند باید این نهاد را در امر زکات یاری کنند، چراکه این نهاد افراد واجد شرایط را شناسایی کرده و زکات را به افراد واجد شرایط پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: استفاده مناسب از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در طول 33 سال گذشته موجب استقلال کشور در بخش‌های کشاورزی و دامداری شده است.

خلیفه‌زاده نامگذاری امسال به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را راهبردی دانست و گفت: برای مقابله با تحریم‌ها و عملیاتی‌کردن این شعار باید از همه ظرفیت‌های بخش کشاورزی و دامداری به ویژه در استان آذربایجان‌غربی استفاده کنیم.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول