اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان قم:

2200 معلول و سالمند در روستاهای قم شناسایی شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: با تلاش کارشناسان بهزیستی 2 هزار و 200 معلول و سالمند در روستاهای قم شناسایی شدند.

2200 معلول و سالمند در روستاهای قم شناسایی شدند

ابراهیم حاجی‌مظفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با تبیین اقدامات این سازمان در راستای پیشگیری از بروز معلولیت‌ها در جامعه اظهار کرد: سال گذشته 2 هزار و 268 نفر از معلولین، سالمندان و نیازمندانی که در روستاهای قم بودند توسط کارشناسان بهزیستی شناسایی شدند و اقدامات حمایتی از آن‌ها صورت پذیرفت.

وی با اشاره به سقف پذیرش اداره بهزیستی در حوزه توان‌بخشی بیان کرد: در حال حاضر 27 هزار نفر معلول، سالمند و بیمار روانی مورد پذیرش مراکز درمانی اداره کل بهزیستی استان قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان قم اضافه کرد: آمار تعداد معلولین استان قم در حالی داده می‌شود که به میانگین آنان سالانه هزار و 500 تا 2 هزار نفر اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتیاد بلایی خانمان‌سوز است به اقدامات این اداره کل برای پیشگیری از اعتیاد اشاره و ابراز کرد: برای 72 هزار و 740 نفر اقدامات آموزشی، آگاه‌سازی و پیشگیرانه از بروز اعتیاد انجام شد که بیشتر این اقدامات در محله‌ها، سکونتگاه‌های غیررسمی، روستاها و محیط‌های کاری صورت پذیرفت.

حاجی‌مظفری با تاکید بر اینکه حمایت از معتادانی که به ترک اعتیاد روی می‌آورند باید به صورت جدی از سوی خیرین و نهادهای امدادی مورد توجه قرار گیرد بیان کرد: اداره بهزیستی استان قم سال گذشته به 8 هزار و 179 نفر از معتادین استان در حوزه‌های مختلف خدمات ارائه داد.

وی با بیان اینکه نگهداری برخی از مددجویان زیرپوشش بهزیستی به دلیل شرایط بیماری در خانه ممکن نیست تصریح کرد: در حال حاضر هزار و 750 نفر بیمار مزمن روانی در استان قم وجود دارد که 150 نفر از آنان به دلیل شدت بیماری در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی استان نگهداری می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان قم به خدمات این اداره کل در حوزه اجتماعی اشاره و بیان کرد: سال گذشته، 5 هزار و 628 مورد مداخله به موقع در بروز اتفاقات و آسیب‌هایی مانند کودکان خیابانی، بچه‌های بی‌سرپرست و نوزادان رها شده در خیابان‌ها انجام شد که نتایج خوبی نیز به دنبال داشت.

وی همچنین از فعالیت 17 پایگاه خدماتی و اجتماعی در مناطق آسیب‌پذیر و سکونتگاه‌های غیر رسمی استان قم خبر داد و گفت: شماره تلفن اورژانس اجتماعی اداره کل بهزیستی 123 است که با بهره‌گیری از کارشناسان و خودروهای اختصاص یافته، به صورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی به مردم قم هستند.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول