اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل:

هفت هزار معلول در طرح سی‌بی‌آر شناسایی شدند

خبرگزاری فارس: معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اردبیل گفت: در قالب اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه که در 9 شهرستان استان اردبیل اجرا شده هفت هزار و 328 معلول در مناطق روستایی و محروم شناسایی شدند.

هفت هزار معلول در طرح سی‌بی‌آر شناسایی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ولی یعقوبی عصر امروز در نشست با جمعی از اعضای تشکل‌ها و مجموعه‌های حمایتی معلولان استان در اردبیل اظهار داشت: به جز شهر اردبیل در 9 شهر دیگر استان اردبیل این طرح اجرایی شده که بیشترین تمرکز ما شناسایی معلولان در مناطق روستایی و محروم است که تاکنون از دریافت خدمات سازمان بهزیستی محروم بودند.

وی در ادامه تصریح کرد: با شناسایی این معلولان علاوه بر بهره‌مندی آنها از خدمات مورد نیاز سعی داریم این افراد را از اشتغال و همچنین برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی متنوع برخوردار کنیم که در سال گذشته نیز 210 میلیون تومان اعتبار در این زمینه در مناطق محروم روستایی استان هزینه شده است.

یعقوبی با بیان این‌که بیش از 16 هزار و 560 معلول از خدمات بهزیستی بهره‌مند بوده و در صورت درخواست از مزیت شغل و مسکن نیز بهره‌مند شدند، خاطرنشان کرد: در مجموع در قالب طرح سی‌بی‌آر به 31 هزار و 240 نفر معلول خدمات متنوعی ارایه شده که سعی شده است رضایت آنها به صورت نسبی در این زمینه فراهم شود.

این مسئول این برنامه را گسترده‌ترین برنامه خدماتی و حمایتی سازمان بهزیستی اعلام کرد و ادامه داد: این طرح با همکاری دهیاران، بهورزان و شوراهای روستایی اجرا می‌شود که گستردگی اجرا و شبکه‌های اجتماعی مختلف بهره‌مند از این طرح سبب شده است تا یک تنوع خدماتی را نیز شاهد باشیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که در بانک اطلاعات معلولان حوزه بینایی یک هزار و 247 نفر ثبت‌نام کرده‌اند، بیان کرد: مهم‌ترین هدف‌گذاری ما اجرای طرح‌های پیشگیرانه معلولیت بینایی و شنوایی است به طوری که طرح‌های غربالگری در این زمینه به صورت مستمر اجرا می‌شود.

به گزارش فارس، معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل در مورد مناسب‌سازی فضای شهری برای حضور معلولان اضافه کرد: با حمایت شورای شهر اردبیل و شهرداری 200 میلیون تومان برای این امر در نظر گرفته شده است و در کنار آن 40 نفر از جامعه روشن‌دلان از خدمات و آموزش‌های انجمن نابینایان استان بهره‌مند هستند که به ازای هر فرد فعال در آن مجموعه 40 هزار تومان نیز هزینه پرداخت می‌شود.

یعقوبی با اعلام این‌که کلیه انجمن‌های نابینایان، ناشنوایان، ترک اعتیاد و... اردبیل از خدمات متنوع بهزیستی بهره‌مند هستند، گفت: هر چند با مشارکت مردمی بخش عظیمی از این انجمن‌ها خودگردان اداره می‌شود اما ما در حد توان با تدارک برنامه‌های فرهنگی و اوقات فراغت آنها به ویژه در اداره اردوهای متعدد تابستانی سعی داریم اعضای این انجمن‌ها را از خدمات متنوع بهره‌مند سازیم.

وی برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن، فعالیت انجمن مداحان، نخبگان و حمایت از اقشار مختلف آسیب‌پذیر برای حضور در مسابقات متعدد را از دیگر اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر توصیف کرد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول