اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

تقویت نماز جمعه خنثی‌کننده اثرات تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه همدان با تأکید بر لزوم برگزاری باشکوه نماز جمعه گفت: با تقویت نماز جمعه اثرات مسموم تهاجم فرهنگی از بین می‌رود.

تقویت نماز جمعه خنثی‌کننده اثرات تهاجم فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در جلسه بررسی نقش ادارات و سازمان‌های ذیربط در پشتیبانی و باشکوه‌تر‌ برگزار شدن نماز جمعه در ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ما دارای وظایف ملی، دینی، انسانی، اخلاقی و سیاسی متعددی هستیم و نماز جمعه به عنوان یک وظیفه عبادی و سیاسی است که به مانند حج دارای برکات متعدد فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی بسیاری است.

وی افزود: نماز جمعه به قشر خاصی ارتباط ندارد و تمام آحاد جامعه را در بر می‌گیرد و امر جامع قرآن کریم، نماز جمعه را به عنوان یکی از برنامه‌هایی که در ارتباط با سرنوشت آحاد مردم است عنوان می‌کند.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: نماز جمعه مانور مسلمانان در برابر دشمنان و بیانگر اقتدار و عظمت اسلام است و در این راستا همه ما موظف هستیم تا نهایت تلاش خود را برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این فریضه الهی انجام دهیم.

وی بیان کرد: در دوران جنگ تحمیلی نماز جمعه‌ها مکانی برای جذب و اعزام نیرو و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای کمک به جبهه‌ها بود و نماز جمعه زاینده‌رود پربرکتی برای تغذیه همه‌جانبه جبهه‌ها به شمار می‌رفت.

آیت‌الله محمدی تصریح کرد: امروز جنگ نرم بسیار کوبنده‌تر از جنگ سخت است و نماز جمعه مکان مناسبی برای انجام تمهیدات لازم به منظور خنثی‌سازی اثرات مسموم تهاجم فرهنگی در جامعه است.

وی بیان کرد: در این زمینه باید تمام شهروندان و حتی اقلیت‌های مذهبی وارد عمل شده و کمک‌های مالی و فکری خود را در این راستا ارائه کنند تا با جذب جوانان و نوجوانان بتوانیم اثرات گسترده نماز جمعه را در جامعه نهادینه کنیم.

امام جمعه همدان اذعان کرد: تمام مسئولان و حتی مقام ارشد استان باید خود را در زمینه برگزاری باشکوه نماز جمعه مسئول دانسته و تنها برای رضای خداوند و نه از روی اجبار اداری فعالیت‌های خود را به نحو مطلوبی انجام دهند تا نماز جمعه همدان در کشور نمونه باشد.

معاون اجرایی ستاد برگزاری نماز جمعه همدان نیز گفت: نماز جمعه در طی سال، 52 هفته برگزار می‌شود و در کشور 700 ستاد برگزاری نماز جمعه فعال است.

محمود احدیان فعالیت‌های عمرانی انجام گرفته در سال 90 را احداث مهد کودک آدینه با 240 متر زیربنا و واگذاری آن به بخش خصوصی با اخذ 60 درصد از درآمد آن برای ستاد نماز جمعه و 40 درصد برای بخش خصوصی متولی آن عنوان کرد و گفت: 140 متر فضای تجاری نیز برای احداث سه باب مغازه اختصاص یافته و ما پس از گذشت 33 سال دارای منبع درآمد ثابتی برای نماز جمعه هستیم.

معاون اجرایی ستاد برگزاری نماز جمعه همدان خاطرنشان کرد: ایجاد 2 هزار متر سایبان ثابت و هفت اتاق اداری و احداث 5 هزار متر سالن شماره دو برای خواهران که آماده بهره‌برداری است از اقدامات انجام شده در سال گذشته به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: سنگ‌فرش کردن محوطه و ساماندهی و کنترل تأسیسات آب و برق نیز از دیگر اقدامات انجام گرفته است و امسال نیز دستورالعمل‌های سال گذشته را در ماه مبارک رمضان اجرا کرده و امید است با بسترسازی و هماهنگی‌های لازم میان تمام دستگاه‌های اجرایی انجام فعالیت‌های لازم به بهترین نحو اجرایی شود.

همچنین نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: باید بستر لازم برای حضور حداکثری مردم در نماز جمعه فراهم شود و با ایجاد برنامه‌های متنوع مذهبی و فرهنگی جذابیت این فرضیه الهی افزایش یافته تا افراد شرکت‌‌کننده در نماز جمعه خود مشوق دیگر افراد برای شرکت در نماز جمعه باشند.

محمدسعید بیات اظهار کرد: با ارائه بسته‌های فرهنگی و تشویق جوانان و نوجوانان و حتی ارائه هدایای کوچک به کودکان شرکت‌کننده در این فریضه الهی می‌توان زمینه جذب قشر جوان جامعه را در این فریضه عبادی و سیاسی فراهم کرد.

وی در پایان گفت: انتظار می‌رود با همکاری مسئولان ذیربط در راستای برگزاری هر چه باشکوه‌تر اقامه نماز جمعه و جذب تمام اقشار جامعه، برای جوانان برنامه‌های سازنده و اثرگذاری تدوین شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول