اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی گیلان خبر داد

تشکیل 1800 پرونده کیفری و حقوقی منابع طبیعی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از تشکیل یک‌هزار و 829 فقره پرونده کیفری و حقوقی منابع طبیعی این استان با همکاری مشترک قوه قضائیه و منابع طبیعی استان خبر داد.

تشکیل 1800 پرونده کیفری و حقوقی منابع طبیعی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رحمت‌الله رحمانی پیش از ظهر امروز در جلسه اداره حقوقی منابع طبیعی استان تشکیل یک‌هزار و 829 فقره پرونده کیفری و حقوقی در راستای احقاق حقوق مردم و حفاظت از انفال الهی را حاصل همکاری مشترک قوه قضائیه و منابع طبیعی در قطع دست متخلفان عنوان کرد.

وی، اظهار کرد: با حمایت مسئولان دستگاه‌های قضایی استان و پیگیری‌های دلسوزانه رئیس کل دادگستری گیلان به ویژه روسای دادگاه‌های ویژه رسیدگی به تخلفات مربوط به منابع طبیعی خارج از نوبت رسیدگی شد که خواب متصرفان و متجاوزان به عرصه‌های منابع طبیعی و جنگل‌های استان پریشان و دست طمع‌ورزان به سرمایه‌های حیاتی قطع شده است.

این مسئول، با بیان اینکه حرکت بسیار مهمی در زمینه حفظ و احیای فضای سبز استان ایجاد شده است، تصریح کرد: تصویب بند 132 ماده واحده قانون بودجه سال 90 و بند «ب» ماده 147 قانون پنج‌ساله توسعه کشور از جمله حرکت مهم در مقابله با هرگونه سودجویی و زیاده‌خواهی نسبت به منابع طبیعی است.

وی، ادامه داد: طبق این مصوبه اداره‌های منابع طبیعی و آبخیزداری از پرداخت هزینه‌های دادرسی معاف شده‌اند تا در روند رسیدگی به پرونده‌های منابع طبیعی خللی به وجود نیاید و در صدور رای توسط قاضی تسریع لازم انجام شود.

رحمانی، با اشاره به تشکیل شورای حقوق بیت‌المال در گیلان، اذعان کرد: شورای حفاظت از حقوق بیت‌المال با حضور دستگاه‌های اجرایی و نظارتی تاثیرگذار به عنوان اعضای فعال این شورا به طور مرتب تشکیل می‌شود.

وی، مهم‌ترین اقدام‌های شورای مذکور را برخورد با پدیده زمین‌خواری و پیشگیری از تضییع حقوق مردم و بیت‌المال در امر منابع طبیعی و سرمایه‌های ملی کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

رئیس اداره حقوقی منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان نیز در جلسه مذکور اظهار کرد: سال گذشته تعداد یک‌هزار و 829 فقره پرونده تخلف شامل یک‌هزار و 296 مورد پرونده کیفری که عمده آن مربوط به قطع غیرمجاز درختان و نهال‌های جنگلی بود، تشکیل شد.

حسن‌جان شکوری، تنظیم 533 مورد پرونده حقوقی را در رابطه با خلع‌ید متصرفان اراضی ملی و مطالعه خسارات وارده به انفال توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان ذکر کرد و افزود: رای این تعداد پرونده توسط محاکم قضایی صادر شده است.

به گفته وی، یک‌هزار و 469 فقره از این پرونده رسیدگی و مختومه شد و بقیه پرونده‌ها نیز مراحل تکمیلی رسیدگی را می‌گذرانند.

این مسئول، خاطرنشان کرد: در سنوات اخیر به ویژه سال گذشته، طبق تبصره ماده 55 قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع کشور دادستان‌ها و روسای حوزه‌های قضایی در سطح استان برای رفع تصرف از اراضی ملی و برخورد با متجاوزان، دستوارت قاطع و صریح صادر کرده‌اند که این موضوع توسط یگان حفاظت منابع طبیعی استان انجام می‌شود.

ا‌نتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول