اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی زنجان:

همکاری منابع طبیعی و ناجا موجب کاهش تخریب اراضی ملی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان گفت: همکاری متقابل منابع طبیعی استان و نیروی انتظامی کاهش تخریب اراضی ملی را درپی داشته است.

همکاری منابع طبیعی و ناجا موجب کاهش تخریب اراضی ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان و فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی و جمعی از معاونین اداره کل منابع طبیعی ظهر امروز با فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان دیدار کردند.

در این دیدار مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان همکاری اداره کل منابع طبیعی و نیروی انتظامی استان را موجب کاهش تخریب اراضی ملی در استان اعلام کرد و گفت: همکاری نیروی انتظامی استان راهگشا بوده و ما دست آنها را به گرمی می‌فشاریم.

بهمن اسکندری برلزوم همکاری برای ارتقای فرهنگ حفظ و نگهداری از منابع طبیعی استان به عنوان یکی از منابع خدادادی تاکید کرد و افزود: بی‌شک نقش دستگاه‌های ذیربط در این رابطه بسیار حائز اهمیت است.

وی یگان حفاظت این اداره کل را یکی از بازوان توانمند در حفظ منابع طبیعی عنوان کرد و همکاری نیروی انتظامی را در این زمینه مهم و تاثیرگذار خواند.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه تخریب اراضی ملی آینده کشاورزی استان را تهدید خواهد کرد، گفت: در این مورد هرکدام باید به طریقی وارد عمل شویم.

وی در ادامه ارتباط نزدیک و چهره به چهره با روستائیان و فعالان را مهم ارزیابی کرد و لزوم مشارکت همگانی را در این رابطه مهم دانست.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه در بحث فرهنگسازی همایش‌هایی را برگزار خواهیم کرد، گفت: همان طور که همیار پلیس در فرهنگسازی موفق بوده، همیار طبیعت هم با همکاری صدا و سیما فرهنگسازی را اجرا خواهد کرد.

اسکندری اظهار کرد: بعد از تخریب، برگرداندن منابع طبیعی به حالت اولیه خیلی سخت و هزینه‌بر است و اگر بتوانیم در بحث تصرف و تخریب و بحث‌های حریق پیشگیری کنیم، قطعا به درمان نمی‌رسد.

فرمانده انتظامی استان زنجان نیز در ادامه درباره نقش منابع طبیعی به عنوان یکی از منابع مهم در حیات بشری اظهار کرد: حفظ و نگه‌داری از این منابع مسئولیتی است که نیازمند همکاری همگانی است و در این رابطه نیروهای انتظامی استان تا حد توان کمک خواهند کرد.

سردار یحیی شرفی با اشاره به ساخت و ساز در حریم  منابع طبیعی و ساخت باغ شهرها و تخریب اراضی اظهار کرد: گاها دیده می‌شود که با فنس‌کشی اراضی متخلفان قصد تخریب اراضی و تغییر کاربری را دارند که منابع طبیعی وارد عمل می‌شود و از تخریب جلوگیری می‌کند.

وی مشخص شدن وضعیت اراضی ملی و طبیعی را یادآور شد و افزود: باید هر کسی به نوبه خود مقاومت کند تا این ارزش ها حفظ شود.

شرفی افزود: نباید به کشاورزی و تولید ملی آسیب برسانیم و در راستای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و تخریب آن  فعالیت‌های منابع طبیعی باید چشمگیر شود.

وی با بیان اینکه در شرایط خاص بر این تصرفات ورود می‌کنیم، از زحمات و تلاش‌های پرسنل خدوم یگان حفاظت منابع طبیعی استان تقدیر و تشکر  کرد.

وی یادآور شد: حفظ منابع طبیعی و اراضی ملی باید تبدیل به فرهنگ عمومی شود و نیروی انتظامی در جایی که نیاز به حضور این نیرو باشد همکاری خواهد کرد. 

شرفی تخریب اراضی ملی را یکی از نکات مهم عنوان کرد و حفظ، نگهداری و فرهنگسازی در این رابطه را متذکر شد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول