اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران:

سیل منابع طبیعی تامین آب کلاردشت را تخریب کرد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مازندران گفت: سیل گذشته منابع طبیعی تامین آب شرب کلاردشت را به یکباره تخریب کرد.

سیل منابع طبیعی تامین آب کلاردشت را تخریب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کلاردشت، محمدتقی حسین‌زاده صبح امروز در جلسه بررسی مسائل سیل کلاردشت درباره خسارات وارده بر اثر سیل سال گذشته به این شهر توریستی گفت: تخریب محل آبگیری تصفیه‌خانه انتقال آب به قطر 300 میلی‌متر، تخریب خط انتقال اصلی آب شرب کل منطقه کلاردشت در حدود 2.5 کیلومتر و آسیب بقیه مسیر، تخریب ژل‌های خط انتقال عبوری از عرض رودخانه به تعداد چهار فقره به طول دهانه 20 تا 30 متری و تخریب شبکه توزیع آب در محله رودبارک، ول‌وال و مکاسر به قطرهای 160، 110 و 63 به طول شش کیلومتر از جمله خسارت‌های وارد آمده در این بخش بود.

وی از تلاش این شرکت در تامین آب مردم کلاردشت توسط 15 دستگاه ماشین سیار و هشت تانکر ثابت پنج هزار لیتری در هشت منطقه کلاردشت خبر داد.

حسین‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برای جبران این خسارت اعتبار 23 میلیارد ریالی تخصیص داده شده، ابراز داشت: طرح‌های پیش‌بینی شده برای این میزان خسارت احداث آبگیر با ظرفیت 300 متر در ثانیه، احداث یک‌باب تصفیه‌خانه با ظرفیت 150 لیتر در ثانیه، اجرای خط انتقال به طول 9 کیلومتر و اجرای پل روگذر خط انتقال در دو نقطه و چشمه لاروسر و چاه فلمن است.

وی احداث دو باب مخزن دو و چهار هزار متر مکعبی در لاهوکوی دوبال و زون‌بندی شبکه براساس مطالعات مشاور تهران سحاب که 45 کیلومتر لوله‌گذاری می‌خواهد را از جمله طرح‌های پیش‌بینی شده برای کاهش خسارت‌های سیل برشمرد.

این مسئول  خرید لوله به طول 9 کیلومتر، اجرای خط انتقال به طول یک‌هزار و 500 متر در مرحله اول، شروع عملیات لوله‌گذاری تا سه کیلومتر در مرحله دوم، شروع عملیات احداث مخزن در لاهو را از اقدامات که تاکنون انجام شده برشمرد.

وی گفت: در مخزن دوبال آزمایشات ژئوتکتونیک در دست اجرا بوده و در مرحله تنظیم اسناد مناقصه برای تعیین پیمانکار هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مازندران بیان داشت: احداث پل روگذر در مرحله اجرا است و زون‌بندی و خریداری لوله و تحویل زمین به پیمانکار برای اصلاح شبکه منطقه حسن‌کیف انجام شده است.

وی افزود: برای این طرح‌ها تاکنون 18 میلیارد ریال هزینه شده است و در مجموع علاوه بر 23 میلیارد تخصیص داده شده به 44 میلیارد ریال اعتبار دیگر در این بخش نیاز است.

انتهای پیام/ل20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول