اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای افزایش کرایه تاکسی

لایحه تاکسی‌رانی اصفهان هنوز به شورای شهر ارسال نشده است

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هنوز لایحه تاکسی‌رانی برای افزایش کرایه تاکسی‌های اصفهان به شورای شهر ارسال نشده است.

لایحه تاکسی‌رانی اصفهان هنوز به شورای شهر ارسال نشده است

مصطفی بهبهانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه دریافت کرایه‌ای بیش از مصوبه شورای اسلامی شهر توسط رانندگان تاکسی‌ها تخلف است، اظهار کرد: مسئولان نیز باید در زمان مواجه شدن با این افراد و شکایت‌های مردم از نحوه فعالیت تاکسی‌رانان با آنها برخورد کنند.

وی با تاکید بر اینکه هنوز لایحه تاکسی‌رانی برای افزایش کرایه تاکسی‌های اصفهان به شورای شهر ارسال نشده است، افزود: این لایحه باید از سوی شورای عالی تاکسی‌رانی به ریاست استاندار اصفهان به شورای شهر ارائه شود و اعضای شورای شهر نیز پس از بررسی‌های لازم و در صورت صلاحدید نسبت به تصویب لایحه افزایش کرایه تاکسی‌ها اقدام می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برخلاف سایر کشور‌های موجود در دنیا تاکسی در کشور ایران جزو وسایل حمل و نقل عمومی شده است، تصریح کرد: اما در سایر کشور‌های دیگر به تاکسی به عنوان یک وسیله نقلیه شخصی نگاه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ پرداختی کرایه اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها دارای ضوابطی هستند، ادامه داد: افزایش‌هایی که خارج از مصوبه شورای شهر صورت می‌گیرد به صورت قطعی باید در هزینه‌ها جبران شود.

بهبهانی تاکید کرد: در کشور‌های دیگر تاکسی‌ها تک ‌سرنشین و یا دو سرنشین هستند و تاکسی‌ها به صورت گردشی در دیگر کشور‌ها فعالیت نمی‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در تمام کشور‌ها به اتوبوس به صورت کامل به عنوان یک وسیله نقلیه عمومی نگاه می‌شود، اضافه کرد: تعیین کرایه اتوبوس‌ها نیز دارای ضابطه و قانون است که بر این اساس هزینه تمام شده حمل و نقل هر مسافر در اتوبوس به سه بخش تقسیم می‌شود که یک بخش آن به عهده شهرداری، یک بخش به عهده دولت و بخش دیگر آن نیز به عهده دولت است.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول