اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد:

همه رانندگان آژانس‌های مشهد مکلف به اخذ پروانه تاکسیرانی شدند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد، گفت: در اجرای ماده 9 قانون حمل‌ و نقل و مدیریت مصرف سوخت و ماده 32 قانون راهنمایی و رانندگی همه رانندگان آژانس در مشهد باید پروانه تاکسیرانی دریافت کنند.

همه رانندگان آژانس‌های مشهد مکلف به اخذ پروانه تاکسیرانی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، هادی عطارزاده طوسی، اظهار کرد: به منظور دریافت پروانه تاکسیرانی تمام مدیران تاکسی تلفنی‌ها موظف هستند رانندگان فعال واجد شرایط را برای دریافت پروانه تاکسیرانی به نواحی پنج‌گانه پستی جهت تشکیل پرونده معرفی کنند.

وی تعداد آژانس های فعال در مشهد را حدود یک‌هزار و 300 عدد دانست و تصریح‌کرد: بیش از 23 هزار نفر در راستای جابه‌جایی مسافر در مشهد زیر نظر این آژانس‌ها فعالیت می‌کنند که برای ادامه کار در این زمینه باید حتما پروانه تاکسیرانی داشته‌باشند.

وی تاکید ‌کرد: در صورتی‌که راننده آژانسی در مشهد پروانه تاکسیرانی را در مدت مقرر دریافت نکرده ‌باشد و مبادرت به جابه‌جایی مسافر در این شهر نماید متخلف محسوب شده و به شدت با راننده خاطی برخورد خواهد شد.

به گفته وی در حال‌ حاضر از تمام  آژانس‌های فعالی که در مشهد موجود است 800 شرکت زیر نظارت سازمان تاکسیرانی شهرداری هستند.

عطارزاده در توضیح اقدام مذکور، خاطرنشان کرد: نظام‌دهی به فعالیت آژانس‌ها، ایجاد امنیت روانی، هویت بخشی به شخص راننده و خودروی او، کنترل تردد رانندگان آژانس‌ها در سطح شهر و غیره از اهداف اجرای چنین طرحی در مشهد است.

وی با بیان اینکه باید رانندگان آژانس‌ها برای دریافت پروانه تاکسیرانی دارای شرایط لازم باشند، عنوان‌کرد: راننده‌ آژانسی که مبادرت به دریافت پروانه تاکسیرانی می‌کند حتماً باید متاهل باشد، دارای گواهینامه‌های ب2،  پایه2، پایه1(گواهینامه ‌های گروه ب1 مورد قبول نیست)، دارای کارت پایان خدمت، مدرک تحصیلی حداقل پایان دوره ابتدایی(پنجم دبستان)، باید هیچ‌گونه سوء پیشینه، اعتیاد، بیماری واگیردار و ممنوعیت از رانندگی نداشته ‌باشد و حتماً در پرونده راننده مورد‌نظر هیچ‌گونه شغل دیگری نباشد یعنی شاغل نباشد.

وی ادامه داد: پروانه مذکور فقط به افرادی که دارای سن 23 سال تمام و حداکثر 65 سال هستند تعلق می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد اضافه‌ کرد: اصل و کپی شناسنامه صفحات اول و دوم، گواهینامه معتبر، کارت پایان‌خدمت، کارت‌ملی، مدرک‌ تحصیلی، سند مالکیت منزل یا اجاره‌نامه و 4 قطعه عکس از مدارک لازم جهت اخذ پروانه تاکسیرانی است.

به گفته وی، ارائه پروانه تاکسیرانی توسط رانندگان آژانس‌ها فقط تا پایان شهریور‌ سال‌جاری انجام خواهد ‌شد.

استفاده از منشی خانم در  تاکسی‌تلفنی‌ها ممنوع ‌است

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با فعالیت زنان در تاکسی‌تلفنی‌ها، گفت: خانم‌ها فقط می‌توانند در آژانس‌های ویژه بانوان منشی باشند و منشی بودن آنها در تاکسی‌تلفنی‌های غیر از آن ممنوع‌ است.

وی ادامه‌ داد: اگر گزارشی از این‌گونه فعالیت دست سازمان برسد برخورد خواهد ‌شد.

پلمب 115 شرکت تاکسی‌تلفنی متخلف در مشهد

عطار‌زاده همچنین از برخورد شدید با شرکت‌های تاکسی‌تلفنی متخلف خبر داد و تصریح‌کرد: از اردیبهشت‌ماه سال‌گذشته تاکنون 115 تاکسی تلفنی به دلیل تخلفاتی که داشته‌اند پلمب شده‌اند.

وی در توضیح تخلفات تاکسی تلفنی ها، عنوان‌کرد: تغییر مدیریت، عدم وجود پارکینگ، گزارشات مردمی، ایجاد مشکل برای همسایگان و غیره از دلایل اصلی پلمب این چند تاکسی‌تلفنی‌ است.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول