اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی مطرح کرد

نارضایتی شهروندان اراکی از بی‌احترامی رانندگان تاکسی به قوانین

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی گفت: بر اساس یک نظرسنجی، 62 درصد از شهروندان اراکی از عدم احترام برخی رانندگان به قوانین رانندگی ابراز نارضایتی کردند.

نارضایتی شهروندان اراکی از بی‌احترامی رانندگان تاکسی به قوانین

غلامرضا فتح‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: یافته‌های یک طرح تحقیقاتی که از سوی خانه سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی منتشر شده نشان می‌دهد، سوار و یا پیاده کردن مسافر در وسط خیابان، پارک کردن خودرو در محل‌های غیر از ایستگاه تاکسی، انحراف در حرکت خودرو حین رانندگی و... از دلایل اصلی ایجاد ترافیک در شهر است.

وی با اشاره به نتایج حاصل شده در زمینه احترام به پلیس و لزوم توجه به دستورات و فرامین پلیس از طریق پذیرش قلبی از دیدگاه مسافران ابراز داشت: در این زمینه میزان رضایت به ترتیب عالی 12 درصد، خوب 15 درصد، متوسط 31 درصد و ضعیف 42 درصد بود که در این راستا لزوم ارتقای فرهنگ ترافیکی رانندگان و توجه به تغییر نگاه این عزیزان نسبت به اهداف انجام وظایف پلیس راهور در سطح شهر اراک از ضروریات است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی گفت: همچنین این طرح تحقیقاتی نشان از آن دارد که اکثر مسافران تاکسی‌های شهر اراک خواستار بستن کمربند از سوی رانندگان تاکسی‌ها هستند.

غلامرضا فتح‌آبای اظهار داشت: بیش از 86 درصد مردم اراک از عدم بستن کمربندی ایمنی توسط رانندگان تاکسی گلایه دارند.

وی تصریح کرد: در این طرح تحقیقاتی مسافران خواستار برخورد قاطع پلیس با رانندگان متخلف تاکسی به منظور احترام به قوانین و مقررات رانندگی شدند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه 62 درصد از شهروندان اراکی در این تحقیق از عدم احترام به حقوق سایر رانندگان ابراز نارضایتی داشتند گفت: در زمینه احترام به حقوق سایر رانندگان، مسافران سه درصد وضعیت را عالی، 9 درصد خوب، 26 درصد متوسط و 62 درصد ضعیف عنوان کردند که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی مناسب صورت گیرد تا شاهد احترام شهروندان به حقوق یکدیگر باشیم.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول