اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

غرب از تحریم ایران به اضطراب افتاده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردبیل گفت: غرب از تحریم خودساخته خود علیه ملت ایران به اضطراب افتاده است و هیچ سود و ثمره‌ای از این حرکت سخیف خود نبرده است.

غرب از تحریم ایران به اضطراب افتاده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: استکبار جهانی آخرین حربه خود را در این حوزه رو کرده است و احساس می‌کند با به راه انداختن تحریم‌های همه‌جانبه می‌تواند در ایران نارضایتی داخلی ایجاد کند ولی با تدبیر درست مسئولان و وزرای اقتصادی ما در حال دور زدن این تحریم‌ها و توقف حرکت خبیثانه استکبار هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز در یک سنگر پیروزمندانه نه‌تنها درصدد جبران عقب‌ماندگی‌های 500 ساله گذشته هستیم بلکه سعی داریم به دشمن کوچکترین اجازه حرکت و نفس کشیدن را ندهیم به طوری که آمریکا و همدستان منطقه‌ای او که به جنگ اقتصادی ملت ایران آمده‌اند به نفس‌شماری افتاده‌اند و شایسته است با وحدت و همدلی داخلی بیش از گذشته این اقدام بی‌ثمر دشمن را نقش بر آب کنیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری تجار و بازاریان را به عرضه کالا به قیمت عادلانه، مردم را به خرید به اندازه و مسئولان را نیز به تنظیم بازار دعوت کرد و افزود: در یک پیوستگی حقیقی بین فرهنگ، تربیت و اقتصاد باید به آحاد جامعه یاد دهیم که به اندازه خرید کنند و با خرید بیش از نیاز خود به نوسانات قیمت در بازار دامن نزنند.

عاملی ادامه داد: استکبار جهانی با روش ماکیاولیستی خود درصدد توجیه اهداف خبیثانه خودشان هستند به‌طوری که با کشتار مسلمانان در بسیاری از کشورها نظیر میانمار، یوگسلاوی در سابق و سوریه و عراق و پاکستان در وضعیت کنونی به دنبال محدود کردن مسلمانان به خاطر وحشت از اسلام هستند.

وی با یادآوری اینکه استکبار با هجمه و فشار خود به دنبال باجگیری و امتیاز گرفتن است بیان داشت: مسلمانان هرگز پای میز مذاکره‌ای نمی‌نشینند که یک طرف آن ذلت و احساس حقارت باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خطیب جمعه اردبیل هدف دشمنان از ایجاد ناامنی در عراق و سوریه را ثبوت حکومت مالکی و بشار اسد توصیف کرد و گفت: آنها می‌خواهند با این حرکت خود ایران را تحت فشار قرار دهند چون طرف حساب آنها ملت مسلمان ایران است.

عاملی سکوت مرگبار جوامع بین‌المللی و سازمان ملل و شورای امنیت را یادآور شد و اضافه کرد: امروز این مجامع به دکور استکبار تبدیل شده‌اند که هر چه آنها اظهار فضل می‌کنند چون نوکری بی‌جیره و مواجب آن را اجرا می‌کنند.

وی ادعای امریکا را در تحریم ایران به شکل فلج‌کننده خاطرنشان کرد و افزود: این نهایت خفت و خواری است که در این جنگ تمام‌عیار به حرکت‌های ناجوانمردانه‌ای روی آوریم که از سیره و سلوک ائمه اطهار ما نیز به دور بوده چراکه هیچ وقت بزرگان ما سعی نکرده‌اند در میدان جنگ ضعیف‌کشی کنند.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار اخیر کلینتون با مرسی در کشور مصر اشاره کرد و ابراز داشت: نصایح کلینتون برای مرسی باید آویزه گوش شیطان بزرگ باشد چرا که امریکا اجازه نمی‌دهد به خاطر منافع رژیم صهیونیستی و نفت پایگاه خود را متزلزل شده ببیند در حالی که این اتفاق به صراحت افتاده است.

افطاری از بیت‌المال ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی با یادآوری اینکه هرگونه افطاری دادن از حساب بیت‌المال و سفره باز کردن از این مسیر خیانت است خاطرنشان کرد: هیچ دستگاهی حق ندارد از محل بیت‌المال سفره افطاری باز کند و دیگر هموطنان ما نیز باید در افطاری دادن خود مراقبت کنند تا مبادا شکم پاره‌های جامعه و متمکنین سیراب شده و افراد نیازمند از باز کردن سفره ساده نیز بی‌نصیب باشند.

وی اهالی استان اردبیل را به دوری از تفاخر در باز کردن سفره‌های ماه رمضان دعوت کرد و گفت: این روحیه وحشتناکی است که بخواهیم با تفاخر و چشم و هم چشمی سفره معنوی رمضان را بی‌اعتبار کنیم.

خطیب جمعه اردبیل با بیان فلسفه ماه رمضان و ضرورت توجه به ارزشمندی حضور در ضیافت الهی اذعان داشت: تمام اعمال مومنان در این ماه عبادت است و به اذن الهی تمام شیاطین غل و زنجیر شده و انجام هر فریضه نیز ثواب 70 فریضه و امر نیکو را خواهد داشت.

عاملی اهمیت شب اول رمضان و استغفار و طهارت روح و جسم را یادآور شد و بیان داشت: ما نباید تنها به ظاهر شکلی و آداب ظاهری رمضان نگاه کنیم و یا بخواهیم با برخی از بدعت‌گذاری‌ها فلسفه و حقیقت ماه رمضان را زیر سوال ببریم در حالی که ماهیت رمضان پرورش عواطف، احساس گرسنگی مستمندان و تربیت درونی است.

وی ادامه داد: پرخوری، پرحرفی و پرخوابی سه عنصری هستند که انسان را تهی می‌کند و ارزش و اهمیت انسان الهی‌مدار را زیرسوال می‌برند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل در پایان خطبه‌های نماز یاد و خاطره شهید حجاب و امر به معروف و نهی از منکر کشور آذربایجان واقف عبدالله‌ اوف را گرامیداشت که به خاطر عمل به این فریضه به 11 سال حبس محکوم شد و در زندان به دلیل شرایط نامساعد جسمی درگذشت.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول