اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی شهرستان دلفان:

8 هزار نفر از خدمات بهزیستی دلفان بهره‌مند هستند

خبرگزاری فارس: رئیس بهزیستی شهرستان دلفان گفت: بیش از هشت هزار نفر از خدمات بهزیستی شهرستان دلفان بهره‌مند هستند.

8 هزار نفر از خدمات بهزیستی دلفان بهره‌مند هستند

مراد خدایی، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دلفان با اشاره به اینکه 675 خانوار ماهیانه مستمری از این نهاد دریافت می‌کنند، افزود: برای این تعداد خانوار ماهیانه 316 میلیون و 500 هزار ریال پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به تعهد این اداره در زمینه اشتغال‌زایی معلولان افزود: تعهد ما در سال گذشته اشتغال‌زایی 97 نفر بود که با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم این میزان را به 143 نفر افزایش دهیم.

رئیس بهزیستی شهرستان دلفان با اشاره به اینکه در حوزه توان‌بخشی 44 نفر از دانشجویان معلول در دانشگاه‌های غیردولتی از خدمات بهزیستی دلفان بهره‌مند هستند، اظهار داشت: برای این تعداد در سال گذشته 856 میلیون ریال هزینه شده است.

خدایی به دیگر خدمات بهزیستی شهرستان دلفان در حوزه توان‌بخشی اشاره کرد و اظهار داشت: در برنامه cbr برای پنج نفر از معلولان روستایی، کمک هزینه درمان به 10 نفر از معلولان PKU، توزیع وسایل پزشکی و کمک توان‌بخشی به 80 نفر از معلولان، توزیع 383 بن کارت خرید مواد غذایی، توزیع شیر خشک به شش نفر از نوزادان معلول، توزیع 650 حلقه انواع باطری سمعک در سال گذشته و 300 میلیون ریال از اعتبارات داخلی سازمان بهزیستی هزینه شده است.

وی همچنین اعزام 15 نفر از دختران معلول به مشهد مقدس، معرفی 120 نفر از مددجویان جهت معافیت از هزینه انشعابات چهارگانه شهری و روستایی، معرفی 174 نفر از مددجویان مشمول جهت معافیت از خدمت و انتقال به نزدیک‌ترین محل ممکن، برگزاری کلاس‌های تربیت شنیداری و سوادآموزی برای 25 نفر از معلولان کم شنوا و ناشنوا، ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان، هفته دولت، هفته سلامت، روز سالمند و روز عصای سفید، برگزاری 10 جلسه کمیسیون تعیین معلولیت، اعزام سه نفر از دانشجویان معلول موفق به زیارت عتبات عالیات، پایش پرونده‌های توان‌بخشی مراکز تحت پوشش شهرستان و 260 مورد از معلولان ضایعه نخاعی شهرستان را از دیگر اقدامات و فعالیت‌های این اداره در حوزه توان‌بخشی عنوان کرد.

انتهای پیام/ل20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول