اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

رمضان فرصت تقویت وحدت شیعه و سنی است

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امروز هدف شیعه و سنی باید حفظ انقلاب‌های خاورمیانه باشد که یکی از بهترین راه‌های آن وحدت است و ماه رمضان فرصتی برای وحدت‌آفرینی میان شیعه و سنی به شمار می‌رود.

رمضان فرصت تقویت وحدت شیعه و سنی است

حجت‌الاسلام سید جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه رمضان ماه برکت، رحمت و مغفرت الهی است.

وی ادامه داد: شارع مقدس این ماه را ماه نوازش یتیمان، صله رحم و دستگیری از بی‌کسان قرار داده است.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: اهمیت ماه مبارک رمضان علاوه بر روزه روزه‌داران، در قرائت قرآن و دل نواختن به صوت آیات الهی است.

وی ابراز کرد: آن طور که از روایات برداشت می‌شود مؤمن باید قبل از ورود به ماه مبارک رمضان خود را برای این ماه آماده کرده و از دیگران حلالیت بطلبد تا حقی از مردم بر گردن او نباشد.

رضوی‌مهر عنوان داشت: رمضان ماهی است که منادی آسمان صدا می‌زند آیا توبه‌کننده‌ای هست که خداوند او را ببخشد و  آیا محتاجی هست تا خداوند او را بی‌نیاز کند؟

وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای بهره‌مندی از مغفرت الهی است ادامه داد: اگر کسی در ماه رمضان بخشیده نشود، بخشش شامل حال او نمی‌شود مگر با حضور در صحرای عرفات.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه رمضان ماه تنبه و بیداری است اضافه کرد: در این ماه باید با دعاها انس گرفت و از خدا ‌روزی تمام مسلمانان را درخواست کرد.

وی افزود: دعا گفتاری است که از زبان معصوم صادر شده تا ما در قالب آن بتوانیم نیاز خود را به درگاه معبود ابراز کنیم.

رضوی‌مهر با اشاره به اینکه دعاهای ماه رمضان راهی برای تمرین مبارزه با شهوات است گفت: ائمه اطهار(ع) کسانی بودند که روح این دعاها را با عمل در رزمگاه جدال با نفس اماره به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه در این ماه سه نوع روزه وجود دارد خاطر نشان کرد: روزه عادی روزه‌ای است که انسان تنها دهان خود را بسته نگه دارد اما روزه خاص روزه‌ای است که علاوه بر اینکه دهان روزه است و شکم از حرام باز نگه داشته شده، فرد از غیبت، تهمت، ناسزا و دیگر گناهان نیز پرهیز می‌کند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: مؤمنان واقعی چشم، گوش، پا و دست خود را نیز روزه نگه می‌دارند و با تقوا در تمام این عرصه‌ها یک کارنامه درخشان از بندگی را برای خود رقم می‌زنند.

وی اظهار داشت: روزه دیگر که خاص اولیای الهی است، در واقع روزه‌ای است که علاوه بر جوارح، قلب و ذهن فرد نیز روزه بوده و چشم او از دیدار نامحرم بازداشته شده باشد.

رضوی‌مهر با اشاره به اینکه انسان با خدا عهد کرده که از شیطان پیروی نکند گفت: در این ماه رحمت خدا مانند اشعه خورشید تمام لایه‌های اجتماع را در می‌نوردد و انسان‌ها را از فیض رحمت الهی برخوردار می‌کند.

وی ادامه داد: حضور در اماکن مقدس در این ماه الهی خود به معنویت هر چه بیشتر انسان کمک می‌کند و مساجد مقدس‌ترین مکان‌ها برای اوج گرفتن به سوی خداوند است.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ابراز داشت: یکی از نکات مهم در این زمینه این است که در ماه مبارک رمضان به یاد جوامع مسلمان و ستمدیده باشیم و این موضوع در دعاهای این ماه نیز آمده است.

وی گفت: امروز هدف شیعه و سنی باید حفظ انقلاب‌های خاورمیانه باشد که یکی از بهترین راه‌های آن وحدت است و ماه رمضان فرصتی برای وحدت‌آفرینی میان شیعه و سنی به شمار می‌رود.

رضوی‌مهر اظهار امیدواری کرد: خیانت و جنایتی که در سرزمین‌های مانند غزه و بحرین اتفاق می‌افتد با دعای مسلمانان در ماه رمضان برطرف شود.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول