اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان عنوان کرد

برگزاری آیین 21 رمضان با شرکت هیئت‌های مذهبی کوهبنان

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: مراسم سالروز شهادت حضرت علی (ع) با شرکت هیئت‌های مذهبی در جوار حرم شهدای دفاع مقدس کوهبنان برگزار می‌شود.

برگزاری آیین 21 رمضان با شرکت هیئت‌های مذهبی کوهبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی صبح امروز در نشست ائمه جماعت، هیئت امنای مساجد، مداحان و موذنان شهر کوهبنان ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه رمضان ماه پیوند هر چه بیشتر خالق و مخلوق است.

وی افزود: در این ماه پروردگار در نقش میزبان بندگان خود را در این ماه به ضیافت و میهمانی خود فرا می‌خواند لذا درهای رحمت و کرامتش را باز می‌کند تا بندگان در فرصتی مغتنم بتوانند شیطان نفس را به زنجیر بکشند و برای کسب معرفت مهیا و زمینه سعادت دنیوی و اخروی خود را رقم بزنند.

متقی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در ارتباط با فضیلت ماه مبارک رمضان فرمودند « آغاز ماه مبارک رمضان در حقیقت عید بزرگی برای مسلمانان است و جا دارد که مؤمنان ورود این ماه را به هم تبریک بگویند و یکدیگر را به استفاده هر چه بیشتر از این ماه توصیه کنند زیرا ماه ضیافت الهی است و در این ماه فقط مؤمنان و کسانی که اهل ورود در این ضیافت هستند بر سر سفره پروردگار می‌نشینند.»

وی ابراز داشت: اوج این ضیافت ملکوتی شب‌های قدر است، شب‌هایی با توصیف زیبای خیر من الف شهر سپری می‌شود، شب‌هایی که فرشتگان به زمین می‌آیند تا بهشت را به خالصان و عابدان بشارت دهند، شب‌هایی که نشان از مظلومیت و بی‌کسی مولای متقیان علی (ع) دارد. 

فرماندار کوهبنان گفت: امروز هم حضرت علی (ع) و ولایت مظلوم است زیرا هیئت‌های عزاداری فکر می‌کنند، فقط محرم و صفر برای ائمه اطهار (ع) است، پس باید همه دست در دست هم بدهیم و در روز شهادت ایشان با حضور هیئت‌های مذهبی مراسمی در خور شان و مقام ایشان برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام رضا قاسمی رئیس دفتر امام جمعه کوهبنان نیز با اشاره به سخنی از رهبر فرزانه انقلاب اظهار داشت: ماه رمضان قطعه‌ای از بهشت خداوند در جهنم مادی بشر است و باید در این ماه نسبت به خودسازی و تزکیه نفس توجه بیشتری داشته باشیم تا در پایان ماه مشمول رحمت و مغفرت خداوند قرار گیریم.

وی افزود: کم کردن صدای بلندگوی مساجد و استفاده از آن فقط برای پخش صدای اذان، هماهنگی هیئت امنای مساجد و مداحان با ائمه جماعت در اجرای برنامه‌های فرهنگی، استفاده از وجود مؤذنان خوش صوت و برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم شب‌های قدر با محوریت امام جماعت مسجد در مساجد اعمال شود.

قاسمی خاطرنشان کرد: توجه بیشتر به نظافت مساجد در ماه مبارک رمضان، برنامه‌ریزی برگزاری جشن میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و سیاه پوش کردن مساجد در شب‌های قدر از جمله نکاتی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

در پایان این نشست مقرر شد با حضور هیئت‌های عزاداری مراسم مداحی و عزاداری صبح روز 21 ماه مبارک رمضان در حرم مطهر امامزاده سلیمانشاه و در جوار قبور مطهر شهیدان هشت سال دفاع مقدس برگزار شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول