اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین زهرا:

اشاعه فرهنگ قرآنی در ماه رمضان از وظایف روحانیون است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان بویین زهرا گفت: اشاعه فرهنگ قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان از وظایف مهم روحانیون است.

اشاعه فرهنگ قرآنی در ماه رمضان از وظایف روحانیون است

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، حجت‌الاسلام محمد‌همایون زرینه در نشستی با جمعی از روحانیون بخش‌های مرکزی و دشتابی شهرستان بویین زهرا دیدار کرد.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا در این دیدار با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان از ماه‌های پرخیر و برکت الهی است، اظهار کرد: خداوند متعال درهای رحمت و مغفرت خویش را در این ماه عزیز گشوده و مسلمانان و به‌ویژه شیعیان را به دعوت از کسب معنویات و خوبی‌ها در این ماه می‌کند.

وی افزود: تمام آحاد گسترده ملت و به‌ویژه جوانان و نوجوانان باید با صرف اوقات خویش به نیایش و مناجات‌ها در این ماه پرخیر و برکت عرصه را برای سعادت و رستگاری خویش مهیا کنند.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا با اشاره به برپایی محافل مختلف قرآن کریم در این ماه ارزشمند تصریح کرد: هر‌چه قدر که مسلمانان در این ماه سعی کنند تا خود را به قرآن و معارف الهی دین مبین اسلام نزدیک‌تر کنند، قطعا به همان میزان هم خداوند متعال از آنان خشنود شده و به همه مسلمانان پاداش خیر عنایت می‌کند.

زرینه با بیان اینکه سلامت روانی و روحانی انسان‌ها و به‌ویژه مسلمانان در چنین ماه‌های ارزشمندی دو‌چندان ‌می‌شود، عنوان کرد: توسعه فرهنگ و احکام دینی نیز باید در این ماه همواره مورد تأکید و بیان سخنوران و مبلغان مذهبی در سراسر شهر‌های کشور قرار گیرد.

وی با اشاره به فلسفه تشکیل روزه از زبان قرآن و روایات اسلامی تأکید کرد: قطعا منظور از برپایی این فصل که به بهار قرآن نیز لقب گرفته، تعمیق و نزدیک‌تر شدن هر‌چه بیشتر بنده با معبود خویش است.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا با اشاره به وظایف روحانیون و مروجان دینی در این ماه و ماه‌های دیگر سال بیان کرد: ترویج و اشاعه صحیح اصول دینی، برگزاری حلقه‌های معرفتی و تربیتی، تعمیق جوانان و اهالی محلات با سیره ائمه اطهار و دعوت همگانی از شهروندان به حضور پر‌شور و پررنگ در مساجد و حسینیه‌ها از جمله وظایفی است که روحانیون باید در این ماه پرخیر و برکت به آن عنایت داشته و در راستای گسترش آن‌ها نیز تلاش کنند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول