اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نسبت به مدت مشابه سال گذشته

میزان درآمد وصول مالیاتی آبیک 17 درصد رشد داشته است

خبرگزاری فارس: میزان درآمد وصول مالیاتی سه ماهه نخست امسال در شهرستان آبیک 30 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده که نسبت به مشابه سه ماهه نخست سال گذشته، 17 درصد رشد داشته است.

میزان درآمد وصول مالیاتی آبیک 17 درصد رشد داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، از 100 درصد درآمد وصول مالیاتی، 93 درصد از درآمدهای مالیاتی شهرستان آبیک از اشخاص حقوقی به عنوان حقوق تکلیفی و مابقی از اشخاص حقیقی به عنوان نمونه اصناف، مشاغل و املاک و غیره وصول می‌‌شود.

به نظر می‌رسد سهم پرداخت مالیات از مالیات شغلی و اشخاص حقیقی در شهرستان آبیک بسیار ناچیز و کم است، ولی تا سه سال آینده با توجه به سیاست‌های دولت به نسبت سایر درآمدها، مالیات‌ها به‌ روز‌تر شده و افزایش محسوسی را د‌ر زمینه پرداخت مالیات از اشخاص حقیقی در سطح کشور شاهد خواهیم بود.

با توجه به اینکه مردم در سال‌های گذشته با فرهنگ مالیات آشنایی چندانی نداشتند، ولی با اطلاع‌رسانی و تبلیغات گسترده در زمینه پرداخت مالیات از طریق رسانه ملی و سخنرانی ائمه جماعات در مساجد آشنایی و تأکیدات مراجع عظام تقلید، آگاهی مردم در زمینه مالیات افزایش چشمگیری یافته است.

طبق نظرات مراجع عظام تقلید پرداخت مالیات یک تکلیف است که از عهده کسی که توانایی پرداخت آن را دارد ساقط نیست، البته امروز مردم به این باور رسیده‌اند که پرداخت مالیات یک تکلیف و عدم پرداخت آن تقصیر است، چرا که در چرخه تولید و اقتصاد کشور تأثیر بسزایی دارد و اگر مالیات پرداخت نشود کشور با چالش و مشکل مواجه می‌شود.

به اذعان مسئولان اداره امور مالیاتی شهرستان آبیک طی 5 سال اخیر فرهنگ مالیاتی در بین مردم این شهرستان 80 در‌صد نهادینه شده که به سمتی می‌رود که به 100 درصد نزدیک شود، چرا که مردم تکلیف خود را می‌دانند و با ابراز خرسندی نسبت به پرداخت مالیات اقدام می‌کنند.

پرداخت مالیات هرچه قد‌ر از سوی مؤدیان مالیاتی صورت گیرد در راستای رفاه مردم و عمران و آبادانی شهرستان آبیک از سوی مسئولان گام‌های مؤثرتری برداشته می‌شود.

طبق بند ت ماده 139 قانون مالیاتی کمک‌ها و هدایای مؤسسات خیریه و عام‌المنفعه باید صرف همان مؤسسه شود، لذا اگر ناظر مالیاتی از سوی مؤسسه تعیین و بر هزینه‌ها و درآمدهای مؤسسه نظارت کند آن مؤسسه از پرداخت مالیات معاف می‌شود، یعنی مؤسسات خیریه زمانی از پرداخت مالیات معاف می‌شوند که ناظر مالیاتی بر دخل و خرجشان نظارت کامل داشته باشد و بیانگر این مطلب باشد که به طور واقعی هزینه‌ها و درآمدهای مؤسسات خیریه صرف امور خیر و خدمت به مردم باشد که به عنوان نمونه مؤسسه خیریه حمایت از بیماران خاص و نیازمندان آبیک (محاب) تنها مؤسسه‌ای است که دارای ناظر مالیاتی است و از پرداخت مالیات معاف است.

با توجه به افزایش 15 در‌صدی پرداخت مالیات نسبت به مشابه سال گذشته می‌طلبد که مؤدیان مالیاتی شهرستان آبیک اظهارنامه‌های مالیاتی را از دفاتر پیشخوان دولت تحویل و تکمیل کنند و به واحد مالیاتی اداره امور مالیاتی شهرستان آبیک مراجعه کرده تا نسبت به قطعی کردن مالیات سال 90 اقدام کنند.

مؤدیان مالیاتی می‌توانند با ارائه اظهارنامه مالیاتی با کیفیت و پرداخت بخشی از مالیات به طور نقدی و بخشی به طور اقساط نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند.

لازم به ذکر است که وصول مالیات بر ارزش افزوده شهرستان آبیک به طور متمرکز از استان قزوین صورت می‌گیرد، به این معنا که به خزانه‌داری کشور واریز و به نسبت بودجه استانی، ظرفیت و نیازهای استان قزوین تقسیم و شهرستان‌ها نیز به نسبت سهم از درآمدهای استانی نفع رسانده که به عنوان اعتبارات مازاد بر درآمد مطرح و محسوب می‌شوند.

امید است که با پرداخت مالیات از سوی تمام افرادی که واجدالشرایط پرداخت مالیات هستند شاهد رفاه، امنیت عمومی، عمران و توسعه زیرساخت‌های شهرستان آبیک در آینده نزدیک باشیم.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول