اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مالیاتی فارس:

بدهکاران مالیات در فارس ممنوع‌الخروج شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مالیاتی استان فارس گفت: مودیانی که بیش از یک ‌میلیون تومان مالیات در سطح این استان بدهکار هستند، ممنوع‌الخروج شدند.

بدهکاران مالیات در فارس ممنوع‌الخروج شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فرهاد مومنی بعدازظهر امروز در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با پیگیری اداره کل مالیات استان فارس مودیانی که بیش از یک‌ میلیون تومان مالیات بدهکار هستند ممنوع‌الخروج شدند.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس ادامه داد: تاکنون در برخورد با مودیان مالیاتی در فارس از برخورد قهری استفاده نکرده‌ایم اما اگر لازم باشد از این ابزار نیز استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه فرار مالیاتی توسط  بخش خصوصی صورت می‌گیرد، گفت: بخش دولتی نمی‌تواند و نمی‌خواهد که از پرداخت مالیات فرار کند اما بخش خصوصی از پرداخت مالیات فرار می‌کند.

مومنی افزود: بخش خصوصی هیچ توجیهی به عدم پرداخت مالیات ندارد.

وی با اشاره به فعالیت اداره وصول و اجرای مالیات در اداره کل امور مالیاتی استان فارس خاطرنشان کرد: اداره وصول با در اختیار داشتن تمام ابزارهای قانونی مطالبات مالیاتی را تا مصادره اموال پیگیری می‌کند.

این مقام مسئول اضافه کرد: به طور معمول در کشور 12 تا 16 درصد فعالیت‌های اقتصادی زیرزمینی است بنابراین این مهم با جدیت پیگیری می‌شود.

وی مکانیزه کردن سیستم مالیاتی را عاملی برای جلوگیری از عدم پرداخت مالیات توسط بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: سیستم مالیاتی در حال تحول است و به زودی مکانیزه می‌شود.

مومنی ادامه داد: امسال در استان فارس اقدام خوبی در مورد مکانیزه‌شدن امور مالیاتی صورت گرفت و ما 80 اظهارنامه را با امضای دیجیتال ارائه دادیم.

وی اظهار امیدواری کرد؛ در سال آینده مردم بتوانند بدون مراجعه به اداره مالیات و از طریق سامانه الکترونیکی در فضای مجازی نسبت به امور مالیاتی خود اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی فارس با اشاره به میزان دریافت مالیات در سال گذشته گفت: سال گذشته نزدیک به 563 میلیارد تومان مالیات دریافت شد که 429 میلیارد تومان مالیات مستقیم و 133 میلیارد تومان مالیات غیرمستقیم بود.

وی ادامه داد: میزان مالیات دریافت شده در استان فارس حدود پنج درصد مالیات اخذ شده در کشور است.

مومنی در پایان گفت: هدف‌گذاری در سال جاری برای دریافت مالیات با افزایش 25درصدی بالغ بر 745 میلیارد تومان است.

به گزارش فارس، بسیاری از فعالان اقتصادی بخش خصوصی به خاطر نحوه برخورد و عملکرد برخی از ماموران مالیاتی، بر این باورند که دریافت مالیات به صورت عادلانه صورت نمی‌گیرد و اعمال سلیقه برخی از ماموران این مجموعه، موجب ناباوری و دلسردی این بخش شده است.

این باور زمانی از اذهان عمومی رخت بر می‌بندد، که نحوه و چگونگی محاسبه مالیات بدون دخالت سلیقه افراد و صددرصد مکانیزه صورت پذیرد و همچنین مصرف و هزینه‌هایی که از قبل اخذ مالیات‌ها انجام می‌شود، در نگاه اجتماعی جایگاهی منطقی، عادلانه و سالم داشته باشد.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول