اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند:

10700 خانوار نهاوندی در طرح پزشک خانواده ثبت‌نام کرده‌اند

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: تاکنون 10 هزار و 740 خانوار نهاوندی در طرح پزشک خانواده ثبت‌نام کرده‌اند.

10700 خانوار نهاوندی در طرح پزشک خانواده ثبت‌نام کرده‌اند

عباس سلگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند با اشاره به ثبت‌نام 10 هزار و 740 خانوار نهاوندی در طرح پزشک خانواده اظهار کرد: طرح پزشک خانواده یکی از طرح‌هایی است که بعد از گذشت حدود 30 سال از پیروزی انقلاب نقش مهمی در عدالت درمانی در بین مردم به ویژه افرادی که از نظر مالی در طبقات پایین‌تری قرار دارند، ایفا می‌کند.

وی به دیگر محاسن این طرح اشاره کرد و افزود: کاهش هزینه‌های درمانی طرح، انتخاب پزشک معتمد و اصلی توسط سرپرست و یا اعضای خانواده، جلوگیری از تعدد مراجعات بیماران به پزشکان مختلف و کاهش هزینه‌های درمانی از دیگر محاسن این طرح‌ به شمار می‌رود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند تصریح کرد: در این زمینه ثبت‌نام از خانواده‌های شهرهای فیروزان، برزول و گیان 100 درصد به اتمام رسیده است و در شهر نهاوند نیز با جمعیت هدف بیش از 92 هزار نفر تاکنون 60 درصد ساکنانش نیز ثبت‌نام شده‌اند.

وی همچنین از ایجاد 9 مرکز درمانی بهداشتی برای ثبت‌نام خانواده‌ها در شهر نهاوند خبر داد و گفت: مراجعان محترم می‌توانند با مراجعه به این مراکز بدون هیچ‌گونه معطلی نسبت به ثبت‌نام خود و اعضای خانواده خود اقدام کنند.

سلگی از مردم خواست تا هرچه سریع‌تر بدون فوت وقت نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند زیرا مدت زمان معینی برای ثبت‌نام این طرح در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به ثبت‌نام چهار پزشک تاکنون برای عضویت در پزشک خانواده در نهاوند افزود: 41 پزشک برای این طرح در سطح شهرستان نهاوند و شهرهای اقماری فیروزان، برزول و گیان باید ثبت‌نام کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند عنوان کرد: اولویت با پزشکان عمومی در سطح شهرستان است زیرا هر پزشک می‌تواند 2 هزار و 500 تا 3 هزار و 500 نفر را زیر پوشش درمانی خویش قرار دهد.

وی بیان داشت: مراجعان باید نسبت به داشتن شماره شناسنامه، شماره بیمه، شماره کارت ملی خود و افراد تحت تکفل مثل فرزندان، پدر، مادر و همسر اقدام کنند زیرا ثبت‌نام همه اطلاعات افراد زیر پوشش در این طرح الزامی است.

سلگی یادآور شد: افرادی که زیرپوشش هیچ بیمه‌ای قرار ندارند باید سریعاً به بیمه ایرانیان مراجعه و خود را بیمه خدمات درمانی کنند زیرا داشتن دفترچه بیمه درمانی و خدمات درمانی نیز الزامی است.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: تاکنون 53 هزار نفر در سطح شهرهای نهاوند، فیروزان، برزول و گیان در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول