اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

طرح پزشک خانواده هزینه بهداشتی خانواده‌ها را تعدیل می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: اجرای طرح پزشک خانواده در شهرها و مناطق مختلف استان اردبیل به تعدیل هزینه بهداشتی، درمانی خانواده‌ها در اندازه قابل تأمل کمک می‌کند.

طرح پزشک خانواده هزینه بهداشتی خانواده‌ها را تعدیل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی عصر امروز در نشست بررسی مشکلات بهداشتی، درمانی در شهرستان گرمی اظهار داشت: اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در سطوح مختلف سبب می‌شود تا عدالت بهداشتی و درمانی رعایت شود و از مراجعه خودسر به پزشکان و مصرف بی‌رویه داروها به شدت کاسته شود.

وی یکی از مزایای ارزشمند این طرح را پرداخت تنها 10 درصد از هزینه درمانی از جیب مردم و مراجعه‌کنندگان توصیف کرد و افزود: اگر امروز ویزیت یک پزشک متخصص بیش از 15 هزار تومان هزینه در بر ‌دارد با اجرای طرح پزشک خانواده فرد بیمار تنها 10 درصد این حق معاینه را پرداخت می‌کند و مابقی از طریق بیمه و اجرا شدن این طرح تأمین می‌شود.

پورفرضی تصریح کرد: چنین مزیتی را در تهیه داروها، کم شدن هزینه درمانی و همچنین پرداخت کمتر از پنج درصد فرانشیز نیز می‌توان مشاهده کرد که امیدواریم با اجرایی شدن این طرح همه مردم از ثمرات و فواید آن بهره‌مند شوند.

این مسئول با اعلام این‌که تا پایان مردادماه طرح پزشک خانواده در گرمی اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: همزمان با اجرای طرح پزشک خانواده در خلخال و پارس‌آباد اهالی غیرتمند شهر گرمی نیز از مزایای این طرح بهره می‌برند و یک فرآیند مطلوبی را در اصلاح و تغییر ساختار نظام بهداشتی و درمانی شاهد می‌باشیم.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان اردبیل با بیان این‌که هزینه مراجعه مکرر و متعدد بیماران و افراد متقاضی بسیار سنگین و کمرشکن بوده است، اضافه کرد: در قالب طرح پزشک خانواده یک پایش حقیقی از سلامت و بیماری جامعه انجام می‌شود تا افراد از مصرف خودسر دارو و مراجعه به پزشکان متخصص و فوق‌تخصص معاف شده و دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند.

وی با اعلام این‌که در تمام دنیا اجرای این طرح هم برای مردم و هم پزشکان ثمرات و نتایج مطلوبی به همراه داشته است، بیان کرد: برخلاف ادعاها ما زیرساخت مورد نیاز اجرای طرح پزشک خانواده را در حال آماده کردن داریم و در مهر ماه امسال با حضور وزیر بهداشت در مرکز استان نیز به صورت رسمی اجرای طرح پزشک خانواده را شاهد می‌باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ادامه رفع برخی از مشکلات بیمارستان ولایت گرمی و تقویت ناوگان فوریت‌های پزشکی مناطق مختلف شهری گرمی را بسیار ضروری اعلام کرد و خواستار رفع برخی از مشکلات در این رابطه شد.

به گزارش فارس، در ادامه این جلسه فرماندار گرمی نیز از نبود پزشک متخصص سونوگرافی در بیمارستان ولایت گرمی انتقاد کرد و گفت:‌ به رغم تجهیز بیمارستان ولایت گرمی به امکانات و تجهیزات پزشکی لازم همچنان نبود پزشک متخصص سونوگرافی نارضایتی‌هایی را به دنبال داشته است.

عزیز صحرایی افزود: کوتاهی مسئولان در تأمین پزشک متخصص سونوگرافی قابل قبول نیست که امیدواریم به سرعت این مشکل برطرف شده و کادر مورد نیاز تأمین شود.

وی به فعال بودن این بخش در ماه‌های گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: چند ماهی است که به دلیل حضور نیافتن پزشک متخصص در حوزه سونوگرافی شاهد اعزام بیماران به مرکز استان و اسباب نگرانی و گله‌مندی مردم شده است که امیدواریم این مشکل نیز برطرف شود.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول