اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه مطرح کرد

ضرورت وجود بانک اطلاعاتی جامع در کتابخانه‌های کهگیلویه

خبرگزاری فارس: فرماندار کهگیلویه گفت: یکی از نیازهای اساسی در حوزه کتابخانه شهرستان کهگیلویه ساماندهی و تشکیل بانک جامع در کتابخانه‌های عمومی و شخصی بزرگ در این شهرستان است.

ضرورت وجود بانک اطلاعاتی جامع در کتابخانه‌های کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سید ناصر رضایی ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: جاودانه‌ترین هدیه خداوند به بشر قرآن است و ماه رمضان فرصت مناسبی است تا به دنبال توسعه مطالعات قرآنی برویم.

فرماندار کهگیلویه با بیان این‌که مطالعات قرآنی محدود به قرآن نمی‌شود، عنوان کرد: برای درک و مطالعه هر چه بیشتر قرآن و نیز عملیاتی کردن معارف غنی این کتاب آسمانی باید سعی شود از نهج‌البلاغه و سایر کتب شاخص تشیع استفاده شود.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: یکی از مسائلی که باید در مطالعه مد نظر گرفته شود بحث نهضت مطالعه مفید است یعنی باید بدانیم که چه بخوانیم و چگونه بخوانیم.

رضایی با بیان اینکه مطالعه مانند هر کار یا فعالیت دیگر نیازمند استفاده از روش درست است، عنوان کرد: رشد و شکوفایی استعدادها و توانایی و دانش هر انسان به کمیت و کیفیت مطالعه او بستگی دارد.

وی بیان داشت: اگر به دقت بررسی کنیم خواهیم دید که یکی از دلایل افت تحصیلی برخی از دانش‌آموختگان این است که شیوه مطالعه آن‌ها بر طبق روش‌ها و اصول صحیح نیست.

وی با اشاره به این‌که امروز اهمیت مطالعه بر هیچ کس پوشیده نیست، افزود: فرهنگ مطالعه در جامعه وجود دارد اما متأسفانه این فرهنگ میان مردم به عادت تبدیل نشده و اکثر ما در این حوزه سهل‌انگار هستیم.

رضایی تاکید کرد: باید کتاب‌ها به آسانی در دسترس مردم قرار داشته باشند چرا که گسترش کتابخانه‌ها در مکان‌های عمومی و وسایل حمل و نقل عمومی در این خصوص می‌تواند موثر باشد.

فرماندار کهگیلویه رشد کشورهای در حال توسعه را در گرو تغییر روند فرهنگی دانست و ابراز داشت: برای نیل به این هدف باید از ساختارهای رسمی و نخبگان شروع کنیم تا این تغییرات به سمت توده جامعه تسری یابد.

رضایی با اشاره به بازخورد مثبت ترویج فرهنگ مطالعه در سطح جامعه اضافه کرد: ترویج فرهنگ مطالعه باید به کاری فرابخشی تبدیل شود و تمام دستگاه‌ها با تمام امکانات در بحث فرهنگ مطالعه ورود پیدا کنند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول