اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی:

غرب به نفت جمهوری اسلامی ایران محتاج است / فرهنگسازی در اقتصاد ضروری است

خبرگزاری فارس: نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید پیشینه اقتصادی عمیق خود را به غربی‌ها نشان داده و اثبات کنیم که غربی‌ها به خرید نفت از جمهوری اسلامی ایران محتاجند، نه جمهوری اسلامی محتاج فروش نفت به غربی‌ها.

غرب به نفت جمهوری اسلامی ایران محتاج است / فرهنگسازی در اقتصاد ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: اقتصاد استوار بر نفت و درآمدهای نفتی ارمغان تحمیلی غربی‌ها به ملت ایران است که امروز با اعمال تحریم‌ها از جانب همین غربی‌ها می‌توان از آن عبور کرد.

وی تحریم‌های دشمنان علیه کشورمان را فرصتی طلایی برای از میان بر داشتن اقتصاد مبتنی بر درآمدهای نفتی برشمرد و عنوان کرد: اقتصاد غیر نفتی باید در کشور رشد پیدا کند و مهم‌ترین مسئله در راستای محقق شدن این مهم، حمایت دولت از بنگاه‌های اقتصادی در کشور است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های عظیم و فراوان اقتصادی وجود دارد که باید از این فرصت‌ها استفاده لازم را برد و به غربی‌ها و جهان استکبار گوشزد کرد که جمهوری اسلامی ایران از نفت به عنوان یک فرصت و ظرفیت استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: باید به غربی‌ها فهماند جمهوری اسلامی نیازمند فروش نفت نیست، بلکه غربی‌ها نیازمند نفت کشورمان هستند و اگر ما بخواهیم می‌توانیم با توقف فروش نفت به غرب آنها را دچار مشکل و بحران کنیم.

ابوترابی‌فرد تأکید کرد: امروز نوآوری و علم حرف نخست را می‌زند و برای تحول اقتصادی و پیشرفت در این حوزه نیز باید با فن‌آوری جدید و نوآوری‌های دانشمندان جوان کشورمان به پیش رفت.

وی با تأکید بر تشکیل اقتصاد مبتنی بر تولید برای مقابله با تحریم‌ها، ابراز کرد: با برپایی اقتصاد غیر نفتی می‌توان با جایگاهی رسید تا در آینده‌ای نه چندان دور، نفتی از کشور خارج نشود و فرآورده‌های نفتی جایگزین صادرات نفت شوند.

امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: مدریت مصرف با افزایش بهره‌وری رابطه مستقیم دارد که می‌تواند به اقتدار و پیشرفت کشورمان کمک مؤثری بکند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: می‌توان با بودجه غیر نفتی در سال 92 به سویی حرکت کرد که این سرمایه ملی مصرف نشده و به عنوان یک سرمایه برای آیندگان باقی بماند.

وی یادآور شد: آموزش نیز نقش بسیار زیادی در مقوله رونق اقتصادی کشور و رهایی از اقتصاد نفتی دارد که باید مورد توجه مراکز آموزشی قرار گیرد تا با استفاده از این مؤلفه، تولید داخلی را افزایش داده و موجب رشد و بالندگی جمهوری اسلامی ایران شویم.

ابوترابی‌فرد همچنین فرهنگ‌سازی را در پیشرفت اقتصادی کشور مؤثر دانسته و تأکید کرد: باید در این زمینه و برای توسعه اقتصادی کشور، واحدهای صنعتی را به تولید مبتنی بر اقتصاد غیر نفتی تشویق کرد تا کشوری قدرتمند در این عرصه داشته باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: باید به تحریم‌ها با عنوان یک فرصت طلایی نگاه کرد و برای پیشرفت و بالندگی اقتصاد جمهوری اسلامی استفاده کرد و دشمنان جمهوری اسلامی ایران با اعمال تحریم‌ها کمک بزرگی به مردم کشورمان کردند.

وی یادآور شد: در استان قزوین بیش از 40 هزار نفر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند که این کار ارزشمند بوده و باید تداوم یابد.

ابوترابی‌فرد همچنین با انتقاد از نحوه انعکاس سخنانش در خطبه‌ نماز جمعه توسط یکی از رسانه‌ها، تأکید کرد: صحبت‌های بنده در خصوص انتصاب‌ها به هیچ عنوان استانی نبوده است.

امام جمعه موقت قزوین با تأکید بر وحدت بین مسئولان تصریح کرد: وحدت و همدلی خوبی میان مسئولان استانی در قزوین وجود دارد که این وحدت و همدلی می‌تواند به پیشبرد اهداف کمک شایانی بکند.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول