اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست امور شیلات جهاد کشاورزی قزوین خبر داد

رهاسازی 113 هزار قطعه ماهیان گرمابی در آب‌های قزوین

خبرگزاری فارس: سرپرست امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تعداد 113 هزار و 200 قطعه ماهیان گرمابی در منابع آب‌های طبیعی و نیمه طبیعی و استخرهای ذخیره آب کشاورزی استان قزوین رهاسازی شد.

رهاسازی 113 هزار قطعه ماهیان گرمابی در آب‌های قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، سیمین شکری اظهار کرد: از این تعداد قطعه بچه ماهی گرمابی با ترکیب چهار گونه کپور، آموز، فیتوفاگ و بیگ هد در منابع آب‌های طبیعی و نیمه طبیعی بوده که در استخرهای دو منظوره استان در 24 واحد رهاسازی شد.

سرپرست امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه توزیع این تعداد بچه ماهی در 24 واحد از استخرهای دو منظوره استان صورت گرفته افزود: انتظار می‌رود در پایان سال جاری با احتساب رهاسازی نسبت به سال گذشته، حدود 200 تن از این منابع، ماهی گرمابی برداشت شود و همچنین پیش‌بینی کل تولید گرمابی استان در مزارع و منابع فوق‌الذکر حدود 500 تن است که نسبت به سال گذشته با تولیدی معادل 413.8 تن، 20 درصد رشد داشته است.

وی در ادامه بیان کرد: تولید گوشت سفید ماهی به عنوان پروتئین مورد نیاز، کسب درآمد برای کشاورزان، ایجاد اشتغال در بین روستائیان، افزایش تولید محصولات کشاورزی از مهم‌ترین مزیت‌های پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی است.

شکری از همه تولید کنندگان این امر خواست تا با افزایش دانش و مهارت فنی و همچنین انجام هماهنگی لازم در خصوص پرورش آبزیان اقدام کنند.

انتهای پیام/آ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول