اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با استفاده از آب دریا و چاه

بزرگترین طرح پرورش ماهیان خاویاری در گلستان اجرا شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل شیلات استان گلستان گفت: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بزرگترین طرح پرورش ماهیان خاویاری با استفاده از آب دریا و چاه در استان اجرا می‌شود.

بزرگترین طرح پرورش ماهیان خاویاری در گلستان اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، علی‎اکبر پاسندی اظهار داشت: اجرای این طرح با اخذ موافقت اصولی توسط شیلات کشور به شرکت "جهاد نصر حمزه" محول شده و با انجام آن یک هزار تن گوشت و 20 تن خاویار در زمینی به مساحت 20 هکتار در اراضی ساحلی شهرستان بندرترکمن تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: گلستان ظرفیت بالقوه‌ تولید و پرورش ماهیان خاویاری را دارا است که با اجرای این طرح بخشی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان به فعلیت می‌رسد و زمینه لازم برای ایجاد فرصت شغلی پایدار در این بخش فراهم می‌شود.

مدیرکل شیلات استان گلستان افزود: با پیگیری‌های شیلات گلستان در سفر اول و سوم ریاست جمهوری و انجام مطالعات امکان‌سنجی پرورش ماهیان خاویاری در اراضی خلیج گرگان، گلستان یکی از بزرگترین ظرفیت‌های تولید ماهیان خاویاری را دارا است.

پاسندی افزود: گلستان در مسیر توسعه تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری می‌تواند گام‌های بلندی بردارد.

وی همچنین از تخصیص مجوز تکثیر ماهیان خاویاری با ظرفیت 500 هزار قطعه در سال با وزن سه گرم الی پنج گرم در زمینی به مساحت یک هکتار با استفاده از آب چاه در شهرستان بندرترکمن، روستای چپاقلی خبر داد و افزود: این مجوز می‌تواند در روند توسعه پرورش ماهیان خاویاری نقش مؤثری داشته باشد.

مدیرکل شیلات استان گلستان یادآور شد: با توجه به اینکه گلستان عمده‌ترین تولیدکننده بچه ماهیان خاویاری در کشور است اجرای این طرح می‎تواند نقش مهمی در بازسازی ذخایر دریا و تامین‎کننده بچه ماهیان خاویاری برای سرمایه‎گذاران در سراسر کشور باشد.

وی از تمام سرمایه‎گذاران علاقمند به این فعالیت خواست برای سرمایه‌گذاری در این زمینه اقدام کنند.

انتهای پیام/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول