اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر خواستار شد

تسریع در ساخت مجردسراهای فرهنگیان در عسلویه

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: با توجه به نبود مکان مناسب برای استقرار فرهنگیان مجرد در منطقه عسلویه ساخت مجردسراها در این منطقه باید تسریع شود.

تسریع در ساخت مجردسراهای فرهنگیان در عسلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمدحسین جهانبخش صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: باید هر چه سریع‎تر در این زمینه اقدام کنیم تا اول مهر امسال مکان مناسبی برای استقرار فرهنگیان مجرد در عسلویه داشته باشیم و در این زمینه حمایت لازم را از آموزش و پرورش خواهیم داشت.

وی در ارتباط با حق نوار مرزی فرهنگیان گفت: حق نوار مرزی و فوق‎العاده بدی آب و هوا هم برای فرهنگیان و هم برای سایر کارکنان دولت در استان بوشهر در حال پیگیری است.

جهانبخش با اشاره به ضرورت ارتقای برنامه‎های سوادآموزی در استان افزود: بمنظور تسریع در ریشه‎کنی بی‎سوادی در استان و ارتقا و بهبود برنامه‎های سوادآموزی، افراد محروم از سواد به گروه‎های سنی مشخص تقسیم شده و برنامه‎ها در این زمینه متناسب با سن و موقعیت این افراد آموزش داده شود.

استاندار بوشهر یادآور شد: باید با شناسایی افراد محروم از سواد و بررسی وضعیت زندگی آنها عوامل انگیزشی برای کسب سواد در آنان ایجاد کنیم.

وی در ارتباط با هوشمندسازی مدارس در استان گفت: امسال هوشمندسازی مدارس بصورت متمرکز در سطح استان در حال اجرا است و با توجه به پیش‌بینی مشارکت بانک‎ها در این امر، دستور لازم به بانک‎ها ابلاغ شده است.

جهانبخش تصریح کرد: با توجه به محدودیت فضای آموزش، ورزشی و تفریحی برای دانش‎آموزان در جزیره خارک، یک سالن ورزشی برای این قشر در خارک ساخته می‎شود.

وی با اشاره به اهمیت شورای آموزش و پرورش گفت: استراتژی‎ها و سیاستگذاری‎های نظام آموزشی استان در این شورا بررسی و تصویب و مورد توجه قرار می‎گیرد و از اهمیت زیادی برخوردار است و مسئولان باید به این شورا و مصوبات آن توجه ویژه داشته باشند.

استاندار بوشهر ادامه داد: آموزش و پرورش نهاد زیربنایی کشور است و در این حوزه باید به گونه‎ای برنامه‎ریزی و عمل کنیم که در آینده‎ای نزدیک انتخاب دانش‎آموزان در عرصه‎های شغلی اول معلمی بعد رشته‎های دیگر باشد و در این صورت است که می‎توانیم ادعای پیشرفت و توسعه داشته باشیم.

جهانبخش افزود: امیدواریم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رسیدن به افق مطلوب در منطقه و جهان را در زمینه آموزش و پرورش محقق کند و به تعالی برسیم.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول