اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی:

دانشگاه فرهنگیان در خراسان‌شمالی تاسیس می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی از تاسیس دانشگاه فرهنگیان در این استان خبر داد.

دانشگاه فرهنگیان در خراسان‌شمالی تاسیس می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان، محمد وحیدی پیش از ظهر امروز در همایش همیاران تحول پایه دوم و ششم این شهرستان اظهار کرد: جذب نیروهای توانمند در آموزش و پرورش و ارتقای سطح علمی معلمان از اهداف ایجاد دانشگاه فرهنگیان در استان است.

وی افزود: هر چه سطح علمی معلمان ارتقاء یابد به طور حتم تأثیر بسزایی بر بهبود تعلیم و تربیت دانش‌آموزان خواهد داشت.

وحیدی همچنین با اشاره به اجرای برنامه‌های سند تحول بنیادین گفت: اجرای برنامه‌های سند تحول بنیادین بیانگر اهمیت مقطع ابتدایی است چون اثر مقطع ابتدایی در آموزش و ماندگاری و استمرار تربیت و میزان کسب دانش توسط دانش آموزان موفق‌تر از مقاطع دیگر است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف ایجاد ساختار آموزشی جدید آماده‌کردن دانش‌آموزان برای کسب آداب و مهارت‌های زندگی اجتماعی بوده و از آنجا که دوره ابتدایی دوره آموزش عمومی و بسیار تأثیرگذار برای دانش آموزان است، افزود: با اضافه‌شدن یک سال به دوره ابتدایی دانش آموزان توانایی بیشتری برای حضور در اجتماع و فعالیت‌های مشارکتی پیدا می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: باید با همه توان و با قدرت، تحولی را در آموزش و پرورش رقم بزنیم که اگر کسانی نگاه منفی به آموزش و پرورش دارند، نگاهشان تغییر کند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی، تأمین و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی نیز در این همایش گفت: طی سال گذشته یک میلیون و 750 هزار نفر ساعت دوره‌ی کارآموزی برگزار شد.

محمد باعصمت اظهار کرد: میانگین این دوره کارآموزی برای هر نفر 125ساعت برای همکار فرهنگی کلاس برگزار شده در حالی که این میانگین ساعات ضمن خدمت در کشور 5/67 ساعت در سال است.

وی در مورد دوره‌های ضمن خدمت پایه دوم و ششم افزود: اگر همه برنامه‌ریزی‌هایی که قرار بوده برای تحول انجام شود صورت بگیرد لیکن آموزش نیروی انسانی به درستی انجام نشود هیچ اتفاق خاصی در کلاس درس رخ نخواهد داد.

مدیر آموزش و پرورش شیروان هم در این همایش اظهار کرد: مسئولیت تعلیم و تربیت در همه کشورها بر عهده معلمان است لیکن در کشور ما این مسئولیت متفاوت است چرا که ما انقلابی الهی و اسلامی و مردمی انجام دادیم و این امر مسئولیت تربیت افراد جامعه را روی دوش معلمان سنگین‌تر می‌کند.

مهدی سرایدار خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین سندی است که ارزش و اعتبارش از مصوبات مجلس شورای اسلامی بالاتر است.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول