اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ثبت احوال گلوگاه:

جمع‌آوری اسناد سجلی مشاهیر گلوگاهی آغاز شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال شهرستان گلوگاه گفت: کار جمع‌آوری اسناد مربوط به مشاهیر این شهرستان برای ثبت در مجموعه‌ای ماندگار آغاز شد.

جمع‌آوری اسناد سجلی مشاهیر گلوگاهی آغاز شد

مجید رجایی بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهشهر اظهار داشت: بزرگان و مشاهیر هر شهری، هویت و شناسنامه آن شهر به شمار می‌روند و این هویت باید به‌ عنوان یک میراث ماندگار حفظ شود.

وی افزود: ایجاد گنجینه سجلی با هدف معرفی اسناد هویتی مشاهیر، شخصیت‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، هنری، ورزشی، سرداران شهید و به‌ طور کلی نام‌آوران و نخستین‌های عرصه‌های مختلف یکی از فعالیت‌های اداره ثبت احوال شهرستان گلوگاه همگام با بسیاری از شهرستان‌های استان است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان گلوگاه با بیان اینکه تاکنون اسناد سجلی 9 نفر از بزرگان گلوگاه تکمیل و ثبت شده و بقیه هم در دست اقدام است، گفت: در این اسناد به ‌طور خلاصه و کوتاه زندگی‌نامه فرد مورد نظر و خدمات او نوشته شده و در قالب مجموعه‌ای نفیس نگهداری می‌شود.

رجایی همچنین از در دست اقدام بودن صدور شناسنامه مکانیزه و آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی گفت و اینکه در آینده‌ای نزدیک برای بخش زیادی از جمعیت شهرستان گلوگاه، کارت ملی هوشمند صادر می‌شود.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره آمار وقایع حیاتی شهرستان گلوگاه پاسخ داد: از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه امسال، 170 واقعه تولد، 50 واقعه طلاق، 124 واقعه ازدواج و 22 مورد طلاق به ثبت رسید.

به گزارش فارس، شهرستان گلوگاه شامل دو بخش مرکزی و کلباد، 42 هزار جمعیت دارد که نیمی از آن ساکن شهر و نیمی هم در روستا زندگی می‌کنند.

انتهای‌پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول