اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ارزشیابی بیش از 7 میلیارد ریال صورت گرفت

تشکیل 281 پرونده تخلف در خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر یک‌ هزار و 450 مورد بازرسی از انبارها صورت گرفت که 281 پرونده تخلف با ارزشیابی بیش از 7 میلیارد ریال بررسی شد.

تشکیل 281 پرونده تخلف در خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی غفوری‌مقدم صبح امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استانداری خراسان‌رضوی اظهار کرد: کالاها را در سطح استان خراسان‌رضوی بارکدگذاری می‌شود، اما کالاهای بدون بارکدگذاری طرح شبنم از دیگر نقاط کشور وارد استان خراسان‌رضوی می‌شود که در این راستا اجرای این طرح که تا پانزدهم ماه جاری فرصت دارد ما را با مشکل اساسی مواجه کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 15 نفر از بازرسان این مرکز برای نصب بارکدگذاری طرح شبنم در حال فعالیت هستند که این امر سبب شده بخشی از توان عملیاتی ما که باید به تنظیم و بازرسی بازار بپردازند، تضعیف شود.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی با تاکید بر اینکه باید کارگزاران مخصوص بارکدگذاری در این زمینه بکارگیری شود، افزود: بازرسان اصناف با سرعت و پشتکار قوی در حال فعالیت هستند اما تاخیر تایید اطلاعات در سامانه بازرسی اصناف اثرات این طرح را با چالش رو به ‌رو کرده است.

غفوری‌مقدم تصریح کرد: تاریخ پانزدهم ماه جاری به عنوان آخرین مهلت، مشکل اساسی اجرای این طرح شبنم در استان خراسان‌رضوی است، زیرا اگر پس از این تاریخ با کالاهای بدون بارکد طرح شبنم برخورد شود آشفتگی و بی‌نظمی در بازار را به‌ وجود خواهد آورد به همین منظور حداقل دو ماه برای تمدید این طرح نیاز است تا اجرایی شود.

وی با اشاره به ویژگی طرح شبنم یادآور شد: پس از اجرای کامل این طرح بارکدی که روی کالاها قرار می‌گیرد امکان تشخیص کالای قاچاق و غیر از قاچاق را برای خریداران فراهم می‌کند و خریداران با مشاهده بارکد بر روی کالاها می‌توانند شماره سریال این بارکد را به پیامک مربوطه ارسال و بلافاصله پیامی از سوی سامانه شبنم که مشخصات کالای مورد نظر را اعلام می‌کند دریافت کنند.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: اطلاع‌رسانی وسیع به روش‌های مختلف برای اصناف، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، همایش منطقه‌ای، تکثیر و توجیه اطلاعیه‌ها و هم‌چنین نشست‌های مختلف با اتحادیه‌های صنفی از جمله اقداماتی است که برای اجرایی شدن این طرح انجام شده است.

غفوری‌مقدم افزود: در این راستا نشست‌های مختلف با اتحادیه‌های صنفی و سه جلسه پیش‌گیری و کارگاه تخصصی با حضور دبیرخانه برگزار کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: 2 هزار و 360 واحد صنفی تاکنون به این مرکز مراجعه و اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند که بالغ بر یک‌ هزار و 500 مورد متعلق به مشهد و بقیه مربوط به شهرستان‌ها است.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی ادامه داد: هم‌چنین اطلاعات این واحدها در سامانه بازرسی اصناف ثبت و تاکنون هزار و 200 مورد تاییدیه دریافت نموده که هزار و 100 پرونده مربوط به مشهد و بقیه متعلق به شهرستان‌ها است.

وی اظهار کرد: تاکنون 460 هزار بارکد طرح شبنم به استان تحویل و 200 هزار قطعه در 560 واحد صنفی ثبت و مورد تایید سایت مرکزی قرار گرفته است.

کسب رتبه نخست کمیته پیش‌گیری از قاچاق کالا و ارز خراسان‌رضوی

غفوری‌مقدم تصریح کرد: در سال گذشته و ارزیابی امسال کمیته پیش‌گیری مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح کشور، کمیته پیش‌گیری از قاچاق کالا و ارز خراسان‌رضوی رتبه نخست را کسب کرد.

وی افزود: در سال گذشته 15 جلسه کمیته پیش‌گیری، شش جلسه کارگروه تخصصی و 14 کارگاه آموزشی برگزار شد، هم‌چنین هشت جلسه گزارش کارشناسی به دبیرخانه و ستاد مرکزی ارسال شد.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی تشریح کرد: عمده‌ترین کالاهایی که ما در ارتباط با قاچاق کالا و ارز کشف کرده‌ایم شامل لوازم آرایشی بهداشتی، پوشاک، کفش، گوشی تلفن همراه، دخانیات، گروهی از مواد غذایی و انواع تجهیزات پزشکی است.

وی ادامه داد: در مجموع بررسی انبارها در سال گذشته بالغ بر 3 هزار و 800 مورد و 727 پرونده تخلف با ارزشیابی بیش از 40 هزار میلیارد ریال تعیین شد.

غفوری‌مقدم ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار جلسه با 22 مصوبه، برگزاری همایش آموزش طرح شبنم به صورت منطقه‌ای و با حضور تعدادی از استان‌های کشور هم‌چنین ایجاد کارگروه برای هیئت مدیره اتحادیه‌ها و کارگروه‌های تخصصی و برگزاری کارگروه تخصصی موضوع ماده 9 مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در سال جاری بالغ بر یک ‌هزار و 450 مورد بازرسی از انبارها صورت گرفت که 281 پرونده تخلف با ارزشیابی بیش از 7 میلیارد ریال بررسی شد.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی تاکید کرد: این طرح به عنوان طرحی جدید و پیشرفته در حوزه مبارزه با قاچاق کالا در سطح واحدهای صنفی و عرضه، طراحی شد که در مورد این طرح ارزیابی، تحقیقات و کارشناسی مورد نیاز انجام گرفت.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول