اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار دشتستان:

شهرداری‌های دشتستان ملزم به تسویه حساب با کتابخانه‌های عمومی هستند

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار دشتستان گفت: تمامی شهرداری‌های شهرستان دشتستان ملزم به تسویه حساب کامل با کتابخانه‌های عمومی هستند.

شهرداری‌های دشتستان ملزم به تسویه حساب با کتابخانه‌های عمومی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان کوروش دهقان بعد از ظهر امروز در نشست با مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان دشتستان اظهار داشت: توسعه فرهنگ یکی از اهداف مهم دولت خدمتگزار است و مسئولان در سطوح مختلف باید برای تحقق آن تلاش کنند.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار دشتستان خاطر نشان کرد: کتابخانه‌های عمومی یکی از مهم‌ترین ارگان‌های فرهنگی در جوامع انسانی هستند و با حمایت از این نهادها می‌توانیم زمینه را برای توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی که یکی از نیازهای اساسی جامعه است، هموار کنیم.

دهقان پایین بودن سرانه مطالعه را از معضلات اجتماعی شهرستان دانست و بیان داشت: در حال حاضر کمبود سرانه مطالعه در شهرستان دشتستان به عنوان یکی از معضلات اجتماعی و فرهنگی مطرح است و با رفع مشکلات کتابخانه‌های می‌توانیم زمینه را برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه هموار سازیم.

وی اضافه کرد: عدم پرداخت حق نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی شهرستان از محل درآمد شهرداری‌ها یکی از اعتراضات کتابخانه‌های عمومی شهرستان است و فرمانداری دشتستان در مراحل متعدد تذکرات لازم در این رابطه را به شهرداران داده است.

این مسئول اذعان داشت: تمامی شهرداری‌های شهرستان موظف به تسویه حساب با کتابخانه‌های عمومی سراسر شهرستان هستند و از ایشان می‌خواهیم به این امر تسریع بخشند و از تعویق در تسویه‌ حساب با این نهاد فرهنگی خودداری کنند.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار دشتستان با اشاره به اینکه عدم پرداخت حقوق کتابخانه‌ها امتیازی منفی برای شهرداری‌ها محسوب می‌شود متذکر شد: بعد از تسویه حساب با کتابخانه‌های عمومی شهرستان با شهرداران پای میز برنامه‌ریزی و تقسیم اعتبارات خواهیم نشست.

وی با بیان اینکه اعتراضات فراوانی نسبت به پرداخت هزینه‌های جاری توسط دستگاه‌های اجرایی شهرستان وجود دارد گفت: بر اساس اطلاعات موجود تمامی اعتبارات هزینه‌های جاری را دریافت می‌کنند و ایشان ملزم به پرداخت قبوض آب، برق و تلفن خویش هستند.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول