اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سال 88 تاکنون

تعداد اعضای کتابخانه‌های اصفهان با رشد سه برابری همراه بوده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان گفت: مطابق آمار جدید نهاد کتابخانه‌های کشور از سال 88 تاکنون تعداد اعضای کتابخانه‌های استان اصفهان سه برابر شده است.

تعداد اعضای کتابخانه‌های اصفهان با رشد سه برابری همراه بوده است

غلامرضا یاوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: تعداد اعضای کتابخانه‌ها از سال 88 تاکنون از 70 هزار به 210 هزار نفر رسیده و قصد داریم با برنامه‌هایی این تعداد را به 300 هزار نفر تا پایان سال برسانیم.

وی افزود: در این راه مهم‌ترین برنامه اداره کتابخانه‌ها هم‌افزایی دستگاه‌هاست و برنامه‌ریزی برای این موضوع برعهده کمیته‌ نهضت مطالعه مفید استان‌ها قرار دارد که این برنامه‌ها برای هر شهرستان بومی‌سازی می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان ادامه داد: مهم‌ترین برنامه برای افزایش اعضای کتابخانه‌ها توجه به قشر دانش‌آموز و دانشجویان است، بنابراین اداره کتابخانه‌ها تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش که یک میلیون جمعیت دانش‌آموزی دارد و دانشگاه‌های مختلف اصفهان امضا کرده تا این قشر نیز در کتابخانه‌ها بیش از پیش فعال شوند.

وی گفت: هم‌چنین تفاهم‌نامه‌ای در این ارتباط با بهزیستی و کمیته امداد امضا شده و بسیجیان فعال خانواده شهدا نیز می‌توانند به صورت رایگان به عضویت کتابخانه‌ها درآیند.

یاوری با اشاره به اینکه با یکپارچه‌ شدن کتابخانه‌ها در آینده نزدیک، هر فرد با عضویت در یک کتابخانه در واقع عضو 3 هزار کتابخانه عمومی کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: به زودی با مجهز شدن تمام کتابخانه‌ها به شبکه اینترانت سراسری فاز نخست یکپارچه‌سازی به پایان می‌رسد.

این مسئول با اشاره به اینکه سیستم کتابخانه‌های عمومی مکانیزه می‌شود، اضافه کرد: فاز دوم یکپارچه‌سازی شامل مجهز شدن تمام کتابخانه‌ها به دستگاه‌های بارکدخوان و فاز سوم شامل تهیه کارت‌های پی وی سی برای مراجعان است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان تاکید کرد: در این مرحله هر فرد یک کد کاربری دریافت می‌کند که در کل کشور ثابت است و انتخاب و رزرو کتاب نیز از طریق فضای مجازی امکان‌پذیر می‌شود، ضمن اینکه ثبت‌نام در کتابخانه‌ها نیز به شکل اینترنتی در‌می‌آید.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول