اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با افزایش 2100 میلیارد ریالی

سهم مالیات آذربایجان‌شرقی در سال‌جاری 6840 میلیارد ریال است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی گفت: سهم مالیات مردم آذربایجان‌شرقی در سال‌‌جاری 684 میلیارد تومان است که 210 میلیارد تومان افزایش یافته است.

سهم مالیات آذربایجان‌شرقی در سال‌جاری 6840 میلیارد ریال است

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، رسول رسولی ظهر امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات مالیاتی اصناف و نمایندگان واحدهای تولیدی شهرستان بناب با بیان اینکه مردم آذربایجان‌شرقی سال گذشته 474 میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده‌اند، اظهار کرد: سهم مالیات مردم آذربایجان‌شرقی در سال‌‌جاری 684 میلیارد تومان است که 210 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی افزود: از کل میزان مالیات واریزی استان 87 درصد را تبریز و مابقی 13 درصد را 25 شهرستان استان تأمین می‌کنند که سهم شهرستان بناب از این مبلغ یک و یک دهم درصد است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس تبصره دوم ماده 119 قانون برنامه پنجم توسعه به جز فعالان کشاورزی که به طور کلی معاف از مالیات هستند، معافیت سایر مشاغل منوط به ارائه اظهارنامه مالیاتی شده است.

رسولی تأکید کرد: فرهنگ مالیاتی باید در کشور روز به روز گسترش یابد و مهم‌ترین راه توسعه همه‌جانبه در کشور پرداخت به موقع مالیات از سوی مؤدیان مالیاتی است.

رسولی همچنین با تشریح چگونگی وصول و اعمال قانون تجمیع عوارض، شرایط بخشودگی مؤدیان بدهکار را نیز اعلام کرد.

اداره کشور بدون مالیات میسر نیست

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه اداره کشور بدون پرداخت مالیات میسر نیست، گفت: تحریم نفتی ایران فرصت مناسبی است که با فرآوری نفت در کشور بدون اتکا به نفت کشور را اداره کنیم.

حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی افزود: مسئولان باید با برنامه‌ریزی و تدبیر سعی کنند ضمن کاهش فشار به اصناف، از تعطیلی احتمالی واحدهای تولیدی نیز جلوگیری کنند.

وی یکی از راه‌های تحقق اهداف مالیاتی را تکریم ارباب رجوع از سوی مسئولان و کارشناسان امور مالیاتی دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه اطلاع‌رسانی در خصوص اخذ مالیات ضعیف است که امیدواریم به این امر بیشتر پرداخته شود.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      نماینده مردم بناب در مجلس همچنین از آمادگی مجلس برای رفع موانع در خصوص قوانین مربوط به مسائل مالیاتی خبر داد و گفت: بنده و سایر نمایندگان استان آماده‌ایم تا مشکلات مربوطه را در مجلس پیگیری کنیم.

وی در ادامه همچنین بر ارتباط تنگاتنگ اتحادیه‌های صنفی با مسئولان شهرستان تأکید کرد.

در ادامه این نشست رؤسای اتحادیه‌های صنفی و مدیران واحدهای تولیدی به نمایندگی از اصناف و کارخانجات مسائل و مشکلات مربوط به حوزه مالیاتی را مطرح کردند.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول