اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌شمالی:

مردم برای اجرای تحول بنیادین مشارکت کنند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌شمالی اجرای طرح 3-3-6 را در سال تحصیلی جدید برشمرد و گفت: همه مسئولان با همراهی مردم برای اجرای تحول بنیادین مشارکت کنند.

مردم برای اجرای تحول بنیادین مشارکت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمود احمدی‌بیغش پیش از ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان‌شمالی اظهار کرد: اجرای این قانون به طور حتم سبب تحول و خیر و برکت برای نظام آموزش و پرورش خواهد بود.

وی از آموزش و پرورش به عنوان اساس و ریشه تعلیم و تربیت یاد کرد و گفت: از این رو باید جایگاه آموزش و پرورش را قدر دانسته و به این بخش توجه ویژه شود.

استاندار خراسان‌شمالی با تاکید بر اینکه کار در آموزش و پرورش برای همه اهداف مقدس انقلاب اسلامی سازنده، زیر بنایی و ارزشمند است، افزود: دستاوردهای آموزش و پرورش استان بسیار ارزشمند و در مقایسه با استان‌های برخوردار کشور افتخارآمیز است.

وی همچنین در ارتباط با تهیه لباس فرم برای دانش‌آموزان به عنوان یکی از دستورات نشست شورای آموزش و پرورش بود، اظهار کرد: پس از بررسی‌های علمی و اجتماعی لازم و ارزیابی میزان پذیرش اولیاء دانش آموزان در استفاده از لباس فرم یکنواخت و زیبا، نوع و رنگ لباس‌ها تعیین و با تایید شورای آموزش و پرورش برای سال تحصیلی 91-90 به طور آزمایشی در سطح دبیرستان‌های استان به اجرا گذاشته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی نیز در این نشست اعلام کرد: علیرغم اجرای این ساختار در سال تحصیلی پیش رو تعداد مدارس نوبت صبح نیز افزایش خواهد یافت.

محمد وحیدی تصریح کرد: بر همین اساس 78 /87 درصد مدارس مقطع ابتدایی، 82 درصد مقطع راهنمایی و 53 /89 درصد مدارس متوسطه در نوبت صبح اداره می‌شوند، گفت: در مجموع به نسبت سال تحصیلی گذشته حدود هشت درصد رشد در اداره مدارس در نوبت صبح به چشم می‌خورد.

وی با بیان اینکه برای اجرای ساختار 3 -3 -6 در استان دغدغه خاصی وجود ندارد، افزود: 2 هزار معلم پایه دوم و ششم ابتدایی برای اجرای ساختار آموزش دیده‌اند و 4 هزار میز و نیمکت درسی جدید در بین مدارس توزیع می‌شود که 50 درصد این مقدار تاکنون توزیع شده است.

به گفته وحیدی، بیش از 5 /48 درصد متقاضیان نقل و انتقالات به محل تقاضای خود منتقل شده و نقل و انتقالات معلمان استان پایان یافته و ساماندهی نیروی انسانی نیز صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: برای تشکیل 661 کلاس درس پایه ششم ابتدایی 52 کلاس جدید درسی ساخته می‌شود که در حال حاضر بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول