اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت مخابرات کرمان خبر داد

سرمایه‌گذاری 90 میلیارد ریالی برای شبکه مترواترنت کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مخابرات کرمان از سرمایه‌گذاری 90میلیارد ریالی برای راه‌اندازی شبکه مترواترنت در این خطه خبر داد و گفت: 84 درصد از این اعتبار توسط بخش دولتی تأمین شده است.

سرمایه‌گذاری 90 میلیارد ریالی برای شبکه مترواترنت کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علیرضا مهدوی شامگاه یکشنبه در آیین افتتاح اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری کرمان اظهار داشت: 913 دستگاه اجرایی در استان کرمان شناسایی شده است.

وی بیان داشت: تاکنون 113 دستگاه اجرایی استان کرمان به شبکه فیبر نوری متصل شده است و بقیه این نهادها نیز در فاز دوم به این شبکه متصل می‌شوند.

مهدوی با اشاره به اینکه استان کرمان در دور نخست سفر هیئت دولت به عنوان پایلوت دولت الکترونیک انتخاب شد، افزود: بیش از 400 سازمان در کرمان متقاضی اتصال به شبکه فیبر نوری هستند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 8 هزار مدرسه به شبکه ملی اینترنت متصل شده‌اند، ابراز داشت: در فاز دوم 2 هزار مدرسه و آموزشگاه به این شبکه متصل می‌شود.

مهدوی تصریح کرد: از 440 پایگاه مقاومت در استان کرمان تاکنون 300 نقطه به شبکه فیبر نوری متصل شده که آماده بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه یک هزار و 600 دهیاری و شهرداری در استان کرمان باید در طرح املاک و اسناد به شبکه فیبر نوری متصل شوند، عنوان کرد: 470 نقطه آمادگی خود برای اتصال به شبکه را اعلام کرده‌اند.

مهدوی با اشاره به اینکه تعدادی از شهرداری‌ها نیز خواستار اتصال به شبکه فیبر نوری هستند، خاطرنشان کرد: مخابرات استان کرمان برای اتصال این نقاط به شبکه فیبرنوری آمادگی دارد.

این مسئول از سرمایه‌گذاری 90 میلیارد ریالی برای راه‌اندازی شبکه مترواترنت در استان کرمان خبر داد و افزود: 84 درصد از این اعتبار توسط بخش دولتی و بقیه آن از سوی مخابرات سرمایه‌گذاری شده است.

مهدوی با اشاره به اینکه در استان کرمان قبض تلفن ثابت و همراه چاپ نمی‌شود، ابراز داشت: طی یک سال گذشته از طریق پیامک و پیام تلفن ثابت به مردم اطلاع‌رسانی شده است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول