اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ارشاد اسلامی استان مرکزی:

خبرنگاران محور اصلی توسعه در جامعه هستند

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: خبرنگاران محور اصلی توسعه در جامعه بوده و نقش کلیدی در به‌روزرسانی اطلاعات دارند.

خبرنگاران محور اصلی توسعه در جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مصطفی مشایخی ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان شازند اظهار داشت: 17 مرداد ماه به عنوان روز خبرنگار نام‌گذاری شده که فرصت مناسبی برای تجلیل از زحمات فعالان عرصه خبر و خبررسانی است.

وی تصریح کرد: خبرنگاران پل ارتباطی مردم و مسئولان به منظور آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی هستند که در رفع مشکلات و نیازمندی‌های جامعه نقش‌آفرینی می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه نقش رسانه‌ها و مطبوعات در توسعه همه جانبه جامعه بر کسی پوشیده نیست، خاطر نشان ساخت: این واقعیت در طول تاریخ به ویژه در دوران معاصر به اثبات رسیده و همه به خوبی به نقش خبرنگاران در توسعه جامعه واقف هستند.

مشایخی ادامه داد: خبرنگاران یکی از بنیادی‌ترین و مهم‌ترین عوامل در پیشرفت کشور محسوب شده و نقش غیر قابل انکاری در این زمینه دارند.

وی گفت: بی‌شک خبرنگاران نقش مهمی در مکارم اخلاق و هدایت انسان‌ها به سوی کمال الهی دارند که باید در کار خود صداقت و امانت و تقوا را رعایت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حرمت قلم تاکید کرد: خداوند در قرآن کریم به قلم سوگند یاد کرده و خبرنگاران به تأسی از این کلام الهی وظیفه دارند قلم خود را در مسیر حق و انصاف به کار گیرند و نگذارند خدایی ناکرده قلم آنان به گناه آلوده شود که در این صورت خسارت آن فراگیر است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شازند نیز در این مراسم گفت: یکی از خصوصیات بارز یک خبرنگار انعکاس مشکلات مردم به مسئولان و آگاهی دادن به مردم از عملکرد دولت در رابطه با مشکلاتشان است.

عباس کمندلو اظهار داشت: اطلاع‌رسانی و تاثیرگذاری بر افکار عمومی و مخاطبان از جمله وظایف مهم خبرنگاران است که می‌طلبد خبرنگاران در انجام رسالت خود تقوا و صداقت را سرلوحه کار قرار دهند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول