اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهار ماه نخست امسال صورت گرفت

کاهش ترانزیت خارجی از گمرکات آذربایجان‌غربی به 75 هزار تن

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی گفت: چهار ماه نخست امسال ترانزیت خارجی مقصد از گمرکات آذربایجان‌غربی به 75 هزار تن رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش ریالی دارد.

کاهش ترانزیت خارجی از گمرکات آذربایجان‌غربی به 75 هزار تن

میر هاشم سید احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ترانزیت خارجی ترانزیتی است که مبدأ و مقصد آن‌ها کشورهای خارجی هستند ولی از ایران برای رسیدن به مقصد استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: میزان ترانزیت داخلی خارجی مقصد در چهار ماه نخست امسال شاهد 75 هزار و  908 تن به ارزش 658 میلیون و 222 هزار و 990 دلار می‌رسد.

سید احمدی با اشاره به اینکه این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر وزنی 77 هزار و 811 تن به ارزش 681 میلیون و 623 هزار و 884 دلار بود، خاطرنشان کرد: در این راستا شاهد کاهش دو درصدی از نظر وزنی و کاهش سه درصدی از نظر ارزش دلاری هستیم.

وی با بیان اینکه علاوه بر اینکه 330 هزار و 576 تن کالا به ارزش 889 میلیون و 267 هزار دلار ترانزیت خارجی مبدأ از گمرکات استان در چهار ماه نخست سال جاری انجام گرفته است، افزود: این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته 271 هزار و 233 تن به ارزش یک میلیارد و 84 هزار و 836 هزار دلار بود که در این راستا از نظر وزنی 22 درصد و از نظر ارزش دلاری 18 درصد کاهش را شاهدیم.

سید احمدی با اشاره به آمار ترانزیت داخلی، خاطرنشان کرد: چهار ماه نخست امسال پنج هزار و 877 تن کالا به ارزش 27 میلیون و 767 هزار دلار ترانزیت داخلی از گمرکات استان داشتیم.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی میزان ترانزیت داخلی مدت زمان مشابه سال گذشته را از نظر وزنی 32 هزار و 651 تن به ارزش 56 میلیون و 308 هزار دلار عنوان کرد.

سید احمدی اعلام کرد: در مقایسه میزان ترانزیت داخلی در چهار ماه نخست سال جاری با مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد کاهش 82 درصدی این نوع ترانزیت از نظر وزن و کاهش 51 درصدی آن از نظر ارزش دلاری هستیم.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول