اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:

عملکرد ضعیف بانک‌ها سبب معلق ماندن اعتبارات بخش خصوصی است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی اردبیل گفت: ضعف عملکردی بانک‌ها و برخی مسئولان استان اردبیل در جذب تسهیلات بانکی سبب تعلیق اعتبارات مورد نیاز بخش خصوصی شده است.

عملکرد ضعیف بانک‌ها سبب معلق ماندن اعتبارات بخش خصوصی است

حسین پیرموذن در حاشیه جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ضعف عملکرد مسئولان استانی در گذشته و حال در جذب تسهیلات برای بخش تولید استان سبب شده از سنوات گذشته 560 میلیارد تومان از محل بنگاه‌های زود بازده جذب بخش تولید و صنعت نشود.

وی بیان داشت: در سال جاری نیز بانک‌ها از پرداخت 440 میلیارد تومان که از محل بنگاه‌های زود بازده و سایر منابع برای این بخش در نظر گرفته شده است طفره می‌روند. این در حالی است که در کلان‌شهرها 70 درصد تسهیلات جذب شده است.

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل در ادامه با اشاره به مصوبات دور چهارم سفر هیئت دولت به اردبیل ابراز داشت: در سفر دور چهارم هیئت دولت به استان تنها مصوبه برای بخش تولید و صنعت استان اردبیل تصویب 300 میلیارد تومان سرمایه در گردش برای واحد‌‌های تولیدی بود که پرداخت این تسهیلات هم فقط در حد مصوبه باقی مانده است.

رئیس کانون کارآفرینان استان اردبیل وضعیت اشتغال استان را نامناسب توصیف کرد و گفت: تعهد قانونی دولت به بخش خصوصی یک‌هزار و300 میلیارد تومان است که اگر این تسهیلات به موقع جذب می‌شد بخش تولید استان در حال حاضر از وضعیت مناسبی  برخوردار بود و در اشتغال نیز شاهد بیکاری 18 در صدی نبودیم .

این مسئول در ادامه با تاکید بر اینکه حمایت از بخش خصوصی برای دور زدن و ناکام گذاشتن تحریم‌ها یک ضرورت است، خطاب به نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران دولتی در سطح استانی و کشوری ابراز داشت: اگر این تسهیلات جذب واحد‌های تولیدی استان شود تحول اساسی در بخش تولید و اشتغال استان رخ می‌دهد و اردبیل نیز روی ریل توسعه قرار می‌گیرد.

پیرموذن در پایان سخنان خود اظهار داشت: اتاق اردبیل به عنوان نماینده بخش خصوصی وظیفه قانونی و اخلاقی دارد که از حقوق و مطالبات بخش خصوصی دفاع کند و ما مصمم هستیم تا در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی برای پویایی تولید و توسعه کشور مطالبات بخش خصوصی را از بخش دولتی به صورت جدی پیگیری کنیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول