اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرمانده انتظامی همدان:

وجود مراکز مشاوره در کلانتری‌ها سبب کاهش جرائم شده است

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی فرمانده انتظامی همدان گفت: وجود مراکز مشاوره و مددکاری در کلانتر‌ی‌ها باعث کاهش بار قضایی و انتظامی جرائم به میزان قابل ملاحظه‌ای شده است.

وجود مراکز مشاوره در کلانتری‌ها سبب کاهش جرائم شده است

علی خزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص عملکرد چهار ماهه مرکز مشاوره نیروی انتظامی (آرامش) استان همدان اظهار داشت: در چهار ماهه سال جاری 11 هزار و 640 نفر از خدمات مرکز مشاوره نیروی انتظامی استان همدان برخوردار شدند که از این تعداد 5 هزار و 111 مورد مشاوره فردی و خانوادگی بوده است.

وی گفت: 5 هزار و 40 مورد مشاوره فعال و یک‌هزار و 489 مشاوره گروهی و تلفنی بوده که این تعداد افراد از مرکز مشاوره و دوایر مددکاری نیروی انتظامی واقع در کلانتر‌ی‌های استان همدان بهره‌مند شدند.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان همدان به مصالحه 81 درصدی پرونده‌های خانوادگی و ... در مشاوره و مددکاری کلانتری‌های استان اشاره و عنوان کرد: با وجود مراکز مشاوره در کلانتری‌ها کمک قابل توجهی در مصالحه پرونده‌های ارجاع شده به کلانتری‌ها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه وجود مراکز مشاوره و مددکاری در کلانتر‌ی‌ها باعث کاهش بار قضایی و انتظامی جرایم به میزان قابل ملاحظه‌ای شده است، خاطرنشان کرد: در همین راستا تمام سعی و تلاشمان را در کیفیت مطلوب و رضایت‌بخش خدمات مشاوره‌ای رایگان به مردم به کار می‌گیریم.

خزایی اذعان کرد: مراکز مشاوره واقع در کلانتری‌ها برای رسیدگی بیشتر به پرونده‌های خانوادگی و قومی و قبیله‌ای است که این مشاور با اقدام به موقع برای حل مشکل و ارائه آن به مراجع قضایی دیگر باعث می‌شود تا حرمت و قداست افراد در حریم‌های خانوادگی و شخصی حفظ شود.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان همدان یادآور شد: مراکز مشاوره‌ در موضوعات مختلف فردی، خانوادگی، تحصیلی، ازدواج و شغلی به صورت حضوری و تلفنی و مشاوره فعال و مشاوره گروهی به شهروندان خدمات ارائه می‌کنند.

وی بر چگونگی مشاوره فعال در مراکز مشاوره اشاره و تأکید کرد: در مشاوره فعال به صورت جمعی و با توجه به نیازسنجی قشرهای مختلف جامعه در گروه‌های مختلف برای آگاهی بخشیدن و پیشگیری اقدام به مشاوره فعال می‌کنند که بیشتر مشاوره‌های فعال نیز در مناطق محروم صورت می‌گیرد.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان همدان به تفاوت مشاوره فعال با کارگاه‌های آموزشی اشاره کرد و افزود: در کارگاه‌های آموزشی موضوعات و مسائل اجتماعی به صورت همه‌گیر و عام مطرح می‌شود اما مشاوره فعال با توجه به نیاز مخاطبان و شناسایی گروه‌های مختلف با توجه به ویژگی‌های خاص منطقه، افراد، مسائل روانشناسی و روانشناختی صورت می‌گیرد.

خزایی در پایان سخنانش گفت: از مشاوره‌هایی که در مراکز مشاوره و کلانتری‌های استان به شهروندان ارائه می‌شود بیشترین موضوعات در درجه اول مربوط به مسائل خانوادگی است و مسائل سرقت و امنیتی در مرحله بعدی قرار دارند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول