اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره جهاد کشاورزی شوشتر خبر داد

تبدیل 1200 هکتار از اراضی کشاورزی شوشتر به سیستم تحت فشار

خبرگزاری فارس: رئیس اداره جهاد کشاورزی شوشتر از تبدیل یک‌هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی شوشتر از آبیاری سنتی به سیستم تحت فشار و بارانی خبر داد.

تبدیل 1200 هکتار از اراضی کشاورزی شوشتر به سیستم تحت فشار

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، نادر پوررکنی ظهر امروز در بازدید از اراضی زیر کشت شهرستان شوشتر اظهار داشت: در سال‌جاری اعتبار ویژه‌ای برای تبدیل بیش از یک‌هزار و 206 هکتار از اراضی کشاورزی شوشتر تأمین شده است که این پروژه در اسرع وقت اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به میزان اعتبارات در نظر گرفته شده برای این پروژه خاطر نشان کرد: برای اجرای این پروژه قرار شده است اعتباری بالغ بر 42 میلیارد ریال در نظر گرفته شود.

پوررکنی با اشاره به اینکه برای این پروژه اعتباری ویژه در نظر گرفته شده است، تأکید کرد: برای این کار اعتباری از محل 85 درصد تأمین می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر افزود: در یک ماه گذشته یک‌میلیون و 788 لیتر سوخت گازوئیل بین کشاورزان شهرستان شوشتر توزیع شده است.

وی افزود: در فصل گرم سال توزیع گازوئیل به دلیل کشت‌های متعدد مانند شلتوک، ذرت، ماش، لوبیا، صیفی‌جات و... افزایش می‌یابد و این میزان سوخت به تراکتورداران عرضه شده است.

پوررکنی با اشاره به کشت‌های تابستانی شهرستان شوشتر خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از 550 هکتار از اراضی شهرستان شوشتر به کشت هندوانه اختصاص یافته است و کشت هندوانه در این مزارع به پایان رسیده است.

وی با اشاره به ادامه دار بودن کشت این محصول در سطح شهرستان شوشتر گفت: مطمئنا این اراضی برای کشت هندوانه افزایش خواهد یافت.

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر با اشاره به آغاز کشت ذرت دانه‌ای در سطح شهرستان شوشتر تأکید کرد: در سال‌جاری پیش‌بینی می‌شود که بیش از 20 هزار تن ذرت دانه‌ای از مزارع شهرستان شوشتر برداشت شود.

وی با اشاره به سطح زیر کشت مزارع شهرستان شوشتر گفت: در سال‌جاری بیش از 3 هزار هکتار برای کشت ذرت دانه‌ای در سطح شهرستان شوشتر در نظر گرفته شده است.

پوررکنی با اشاره به متوسط تولید مزارع خوزستان در محصول ذرت دانه‌ای خاطر نشان کرد: متوسط تولید ذرت دانه‌ای در سطح مزارع استان خوزستان به ازای هر هکتار هفت تن است.

وی تأکید کرد: در ماه‌های گذشته بیش از 214 طرح برای ارائه به کارگروه و شورای کشاورزی استان ارائه شده است که تا کنون از این تعداد طرح 92 طرح بررسی و مصوب شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی در بخش کشاورزی شهرستان شوشتر 31 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات برای این طرح‌های مصوب در اختیار قرار خواهد گرفت.

پوررکنی با اشاره به ملاک‌های موجود برای موافقت با طرح‌های توجیهی افزود: این طرح‌ها باید دارای اشتغال‌زایی بالا و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی باشد.

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر تأکید کرد: طرح‌های که در شورای اشتغال و کشاورزی به تصویب می‌رسد باید از شاخصه نوین بودن نیز برخوردار باشد.

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول