اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم و تحقیقات واحد اردبیل:

دولت وظیفه خود را در قبال بخش خصوصی به درستی انجام دهد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم و تحقیقات واحد اردبیل گفت: در راستای صیانت از تولید ملی و توسعه اقتصادی دولت وظیفه و مسئولیت خود را باید در قبال بخش خصوصی به درستی انجام دهد.

دولت وظیفه خود را در قبال بخش خصوصی به درستی انجام دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهنام آزادی ظهر امروز در جلسه کمیسیون تجارت و امور گمرکی اتاق بازرگانی اردبیل اظهار داشت: با وجود اینکه همیشه به وظیفه بخش خصوصی در کشور تاکید شده اما وظیفه بخش دولتی برای حمایت از اقتصاد و تولید فراموش شده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت برای حمایت از بخش تولید و اقتصاد کشور باید هزینه‌های غیر ضروری و جاری خود را کاهش دهد، افزود: بخش دولتی به جای فشار بر واحد‌های تولیدی و فعالان اقتصادی می‌تواند با کنترل و تخصیص بهینه منابع در کشور و صرفه‌جویی در هزینه‌های خود از تلاشگران عرصه تولید حمایت کند.

این استاد اقتصاد با اشاره به اینکه عملکرد نادرست بخش دولتی سبب شده است تا مشکلات عدیده‌ای گریبانگیر بخش خصوصی شود، تصریح کرد: در وضعیت موجود استراتژی خود‌کفایی اقتصادی یک اصل است و دولت برای حمایت از تولید کشور نباید فقط به شعار اکتفا نماید بلکه می‌تواند با اعمال سیاست‌های مناسب از بخش تولید و اقتصاد که توسعه و پیشرفت کشور را به دنبال دارد حمایت‌های جدی و اصولی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس کمیسیون تخصصی تجارت و امور گمرکی اتاق اردبیل نیز در این جلسه اظهار داشت: تلاش کمیسیون تجارت و امور گمرکی بررسی کارشناسی نقاط ضعف، قوت و فرصت‌ها و تهدید‌ها در اقتصاد و ارائه طرح‌ها و پیشنهادات عملی و سازنده می‌باشد و ما در این کمیسیون با نگرش علمی و پژوهشی مسایل مربوط به تجارت و تولید را پیگیری خواهیم کرد.

دکتر رسولی به نقش پر رنگ بخش خصوصی در توسعه کشور اشاره کرد و گفت: حوزه تجارت و تولید با چالش‌های زیادی مواجه است و انتظار می‌رود بخش خصوصی و دولتی برای توسعه اقتصادی کشور ارتباط تنگاتنگ و سازنده‌ای با یکدیگر داشته باشند.

این استاد دانشگاه اهمیت دادن به تولید داخلی، توسعه صادرات، حضور فعال در بازار‌های هدف، کنترل تورم، حمایت سیستم بانکی از تولید کشور و حمایت جدی دولت از بخش خصوصی را از جمله راهکار‌های مناسب برای مطلوب شدن شرایط اقتصادی کشور عنوان کرد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول