اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد

توسعه و بهره‌برداری از پروژه‌های حمل و نقل در منطقه آزاد ارس

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی بر همکاری بیشتر منطقه آزاد ارس و اداره کل راه و شهرسازی استان برای توسعه پروژه‌های حمل و نقل و بهره‌برداری بهینه از آنها برای استفاده بهتر از ظرفیت ترانزیتی این منطقه تاکید کرد.

توسعه و بهره‌برداری از پروژه‌های حمل و نقل در منطقه آزاد ارس

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی روز سه‌شنبه در جلسه مشترک کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری و کارگروه امور اقتصادی آذربایجان‌شرقی، موقعیت جغرافیایی و قابلیت ترانزیتی را شاخص‌ترین ظرفیت منطقه آزاد ارس عنوان کرد و افزود: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در حوزه راه در این منطقه لازم است استانداردهای لازم برای استفاده از این ظرفیت فراهم شود تا امکان تسهیل در دسترسی به کشورهای همسایه و توسعه صادرات از طریق این منطقه فراهم گردد.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد ارس در مسیر توسعه قرار گرفته، افزود: گزارش‌هایی که از آمار تولید و صادرات در این منطقه ارائه می‌شود حاکی از نقش آفرینی فعال منطقه آزاد در اقتصاد استان و کشور بوده و به تدریج اهدافی که با تاسیس این منطقه سال‌ها به دنبال آن بودیم در حال تحقق یافتن است.

بیگی با اشاره به تصویب عضویت منطقه آزاد ارس در ستاد تسهیل امور تولید استان، اظهار کرد: علاوه بر این مقرر شد این منطقه به عنوان دستگاهی مستقل همچون سایر دستگاه‌ها شناخته شود تا امکان بهره‌مندی آن از منابع صندوق توسعه ملی فراهم شود.

وی همچنین از دستگاه‌های اجرایی استان خواست امکان بهره‌برداری بهینه از امکانات و ساختمان‌های خود را در این منطقه فراهم کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به جذب سرمایه‌گذار برای سه منطقه ویژه اقتصادی سراب، مراغه و بستان‌آباد تاکید کرد: با توجه به مشابهت‌های قانونی مناطق آزاد و ویژه، منطقه آزاد ارس می‌تواند با در نظر گرفتن مزیت‌های این سه منطقه نسبت به سرمایه‌گذاری در آنها اقدام کند.

وی ابراز امیدواری کرد با تلاش و جدیت مسئولان، مردم منطقه و استان از نتیجه سرمایه‌گذاری‌ها در منطقه آزاد ارس و اقدامات انجام شده در این منطقه بهره‌مند شوند. 

انتهای پیام/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول