اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس:

خبرنگار نباید دغدغه معیشت داشته باشد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس گفت: نباید فکر خبرنگار به دغدغه نان، مسکن و معیشت مشغول باشد.

خبرنگار نباید دغدغه معیشت داشته باشد

قاسم احمدی به مناسبت روز خبرنگار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان نوشهر اظهار داشت: خبرنگاران به‌عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان  هستند.

وی اظهار داشت: نامگذاری بسیار ارزشمند هفدهم مرداد  به روز خبرنگار یادآور نام و یاد محمود صارمی شهید خبرنگاری است که تا آخرین لحظه عمرش در مسیر حق و عدالت گام برداشت و قلم زد، روز خبرنگار روز حق‌طلبی و پاسداشت اهالی قلم است و این روز باید ویژه دیده شود.

احمدی ادامه داد: خبرنگاران رسالتی شبیه به پیامبران بر دوش دارند و باید قدر جایگاه خود را بدانند و مردم بویژه مسئولان نیز برای حفظ منزلت و ارزش‌های این قشر فرهیخته و فیهم جامعه تلاش کنند.

وی تصریح کرد: خبرنگاران دارای علم و آگاهی و مجهز به ابزار شجاعت می‌توانند به رسانه‌ها هویت ببخشند.

احمدی لاشکی خاطرنشان کرد: نقش خبرنگاران مهم و موثر است، آنها می‌توانند در ایجاد تحول در جامعه و بالابردن آگاهی عمومی مردم تاثیرگذار باشند، این قشر حتی می‌توانند در توسعه و شکوفایی کشور نیز نقشی اساسی ایفا کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیته آموزش پزشکی و آموزش عالی با اشاره به اینکه خبرنگاران ما امروز از اقشار کم‌درآمد جامعه ما هستند، اظهار داشت: باید برای این قشر برنامه‌های مدونی داشته باشیم، نباید فکر خبرنگار با دغدغه نان، مسکن و معیشت مشغول باشد، خبرنگاری که در زندگی خود امنیت نداشته باشد چگونه می‌تواند انتظار داشت در حوزه کسب و انتشار خبر موفق عمل کند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی همچنین وظیفه مسئولان نسبت به خبرنگاران را نیازمند نگاهی جدی‌تر از گذشته عنوان کرد و بیان داشت: مسئولان موظفند به خبرنگار و اهالی رسانه اهمیت بدهند و نسبت به تامین معیشت خبرنگاران کوشا باشند زیرا این رسانه‌ها هستند که باید در جنگ رسانه‌ای همسو و یکدل مقابل جنجال‌های رسانه‌ای دشمن بایستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مقابله رسانه‌ای با دشمن‌های قسم خورده ایران اسلامی، ابزار و لوازم خود را نیاز دارد که به نظر می‌رسد کمبودهای بسیاری در راه تلاش این قشر به چشم می‌خورد که باید در مجلس نهم با کمک دولت برای این مسئله فکری اساسی داشته باشیم.

ناظر مجلس در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: یکی از ابزارها و سلاح‌های خبرنگار جلب اعتماد مخاطبان است و اهالی خبر و رسانه هم بدانند که اگر به رسانه اعتماد نشود آسیب‌ها به همراه دارد، مسئولان هم باید درک درستی از اهمیت و جایگاه رسانه داشته باشند و مطمئنا آگاه هستند که گاهی یک خبر جامعه را در آرامش نگه می‌دارد و باعث دلگرمی مردم می‌شود.

وی در پایان افزود: خبرنگاران چشم بینا، گوش شنوا و بازوهای امین جامعه برای رفع مشکلات و مسایل مردم هستند که از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند و باید در پاسداشت منزلت خبرنگار فرصتی برای قدرشناسی از همت والای خبرنگاران متعهد و پویای کشورمان داشته باشیم.

انتهای پیام/صا10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول