اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی بویین زهرا:

370 هزار هکتار از اراضی بویین زهرا ثبت ملی شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویین زهرا گفت: بیش از 370 هزار هکتار از اراضی این شهرستان ثبت ملی شد.

370 هزار هکتار از اراضی بویین زهرا ثبت ملی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین، جمشید جویباری بعد از ظهر امروز در جلسه توسعه منابع طبیعی شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه صیانت از اراضی ملی از جمله وظایف و برنامه‌های این اداره در طول سال است، اظهار کرد: بیش از 370 هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر پوشش اراضی ملی در کشور به ثبت رسمی رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه پاسداری و محافظت از جنگل‌ها و منابع طبیعی از وظایف بسیار خطیر و سنگین مسئولان و آحاد مردم است، افزود: باید با برنامه‌سازی و تشویق عمومی شهروندان به این امر زمینه را برای احیا و گسترش هرچه بیشتر اراضی ملی در طول سال فراهم کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه بیش از 440 هکتار از اراضی این شهرستان تا‌کنون جنگل‌کاری شده‌اند، بیان کرد: بیش از 23 هزار هکتار از کل زمین‌ها و اراضی این شهرستان در بخش‌های مرکزی، دشتابی، شال و رامند نیز در حوزه بیابانی و کویری قرار دارند.

جویباری با بیان اینکه دولت و نهاد‌های اداری دیگر باید حمایت‌های مادی و معنی خویش را از بخش‌های منابع طبیعی افزایش دهند، بیان کرد: امیدواریم که با حمایت‌های ویژ‌ه‌تر عرصه را برای توسعه و تولید کشاورزی و باغی مهیا شده و کشور به اقتدار و قدرت اقتصادی خویش دست یابد.

وی لزوم جنگل‌کاری بیشتر اراضی برای جلوگیری از خشک‌سالی و بیابان‌زدایی را بسیار مهم و ضرورت‌بخش دانست و بیان کرد: در این زمینه آنچه که به خوبی احساس می‌شود تدارکات و برنامه‌سازی ویژه و بهتر مسئولان اجرایی است تا بتواند زیرساختی لازم برای جنگل کاری و رفع بیابان‌زدایی را در سطح بخش‌ها و شهر‌های مختلف کشور فراهم کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه تا کنون فعالیت‌ها و اقدامات مؤثری در این شهرستان در راستای حمایت از کشاورزان و باغداران به عمل آمده است، تصریح کرد: برگزاری دوره‌های ویژه با حضور کشاورزان، حضور و سرکشی از مزارع و اراضی شهرستان و نیز بهره‌برداری از چندین طرح کلان در حوزه منابع طبیعی از جمله برنامه‌هایی بوده است که تاکنون در سطح بخش‌های این شهرستان به انجام رسیده است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول