اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 3 ماهه نخست سال جاری صورت گرفت

فروش 5 میلیارد ریالی محصولات صنایع دستی در مراکز فرهنگی خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی گفت: در سه ماهه نخست سال جاری بیش از 5 میلیارد ریال فروش در زمینه محصولات صنایع دستی در مراکز فرهنگی سطح استان خراسان‌رضوی داشتیم.

فروش 5 میلیارد ریالی محصولات صنایع دستی در مراکز فرهنگی خراسان‌رضوی

سیدجواد موسوی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی و بنیادین معاونت صنایع دستی ادغام با معاونت گردشگری در زمینه‌های توریستی خراسان‌رضوی است.

وی ادامه داد: بر این اساس این مشارکت می‌تواند سطح توان استان را در برابر گردشگران و توریست‌های خارجی بالا ببرد و با برگزاری کارگاه‌های آموزشی با این عنوان می‌توان در راستای این هدف اقدامات ارزشمندی را به انجام رساند.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌هایی از سوی معاونت صنایع دستی با کشورهای پاکستان و افغانستان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که معاونت صنایع دستی در نظر دارد ایجاد تفاهم‌نامه با اتحادیه تولید کنندگان در اندونزی برای شناسایی بازارهای هدف با کشورهای پاکستان و افغانستان است که در این راستا مذاکراتی در حال انجام است.

موسوی تصریح کرد: در عرصه فروش محصولات صنایع دستی بازاریابی بسیار ضعیف است و برنامه‌ریزی در این زمینه وجود ندارد و بیشتر هنرمندان به صورت انفرادی فعالیت می‌کنند، به همین سبب قیمت‌ها متفاوت است.

وی در ادامه گفت: خانه‌های ترویج صنایع دستی باید احیا شود و در این میان مراکز فرهنگی نقش بسزایی دارند و با فعالیت‌های فرهنگی و برگزاری نمایشگاه‌های متنوع کمک شایانی به این بخش می‌کنند.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: سبک زندگی مردم بیشتر به سمت مصرف‌گرایی می‌رود و روز به روز این مسئله گسترش فراوانی می‌یابد، باید تلاش کنیم در راستای تولید بیشتر کیفیت محصولات را نیز افزایش دهیم.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول