اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور پیشگیری بهزیستی فارس خبر داد

ارائه خدمات رایگان در مراکز درمانی بهزیستی فارس

خبرگزاری فارس: معاون امور پیشگیری بهزیستی فارس گفت: 38 مرکز درمانی در این استان به صورت رایگان به مراجعه‌کنندگان خدمات ارائه می‌دهند.

ارائه خدمات رایگان در مراکز درمانی بهزیستی فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، معصومه فروتن بعد از ظهر امروز در آستانه هفته بهزیستی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 38 مرکز درمانی در استان فارس فعال بوده که فعالیت تمام آنها به صورت سرپایی و به طور کامل رایگان است.

وی با اشاره به تعداد کمپ‌های ترک اعتیاد در این استان گفت: 10 کمپ ترک اعتیاد در استان فارس از سازمان بهزیستی مجوز گرفته‌اند که این تعداد رو به افزایش است.

فروتن ادامه داد: تا پایان سال جاری در تمام شهرستان‌های استان فارس مرکز ترک اعتیاد اقامتی میان‌مدت راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت پنج مرکز گذری درمان و ترک اعتیاد در شیراز گفت: این مراکز گذری علاوه بر ارائه یک وعده غذای گرم به مراجعه‌کنندگان که شامل معتادان پرخطر است، به آنها آموزش‌های لازم را برای ترک اعتیاد و معرفی خود به مراکز ترک اعتیاد می‌دهند.

فروتن همچنین با اشاره به فعالیت چهار مرکز سرپناه شبانه در شیراز تصریح کرد: از این چهار مرکز سه مرکز برای آقایان و یک مرکز برای خانم‌هاست که فرد طرد شده می‌تواند شب تا صبح را آنجا سپری کند.

به گفته معاون امور پیشگیری بهزیستی فارس، 16 تیم سیار بهزیستی نیز در شیراز فعال است.

وی با اشاره به فعالیت معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: فعالیت سازمان بهزیستی در سه بخش پیشگیری، درمان و کاهش آسیب است که در این راستا برگزاری 50 همایش آموزشی در سال جاری در تمام شهرستان‌های فارس در دستور کار قرار دارد.

فروتن افزود: از اوایل سال جاری 25 همایش آموزشی پیشگیری از اعتیاد در فارس برگزار شده است.

وی از فعالیت اجتماعات محلی در بحث مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد نیز سخن گفت و افزود: در حال حاضر بیش از 80 اجتماع مردم‌محور محلی در فارس فعال است که 30 اجتماع آن در شیراز و در محلات آسیب‌پذیر قرار دارند.

معاون امور پیشگیری بهزیستی فارس با اشاره به خدمات خط مشاوره 148 که در سراسر این استان قابل دسترسی است، اضافه کرد: خط مشاوره 148 به منظور ارائه خدمات مشاوره‌ای‌، تحصیلی‌، اجتماعی‌، مشاوره خانوادگی‌، مشاوره کودک و نوجوان‌، تربیتی‌، طلاق‌، مشکلات خانوادگی‌، اعتیاد‌، کودک‌آزاری‌، اختلالات روانی و ... راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند با شماره‌گیری 148 از ساعت هشت صبح تا هشت شب حتی در ایام تعطیل با مشاوران این سازمان در ارتباط بوده و مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند، بدون اینکه هزینه‌ای برای آنان داشته باشد.

فروتن تصریح کرد: مشاوره تلفنی به افراد جامعه این امکان را می‌دهد که در هر زمان و مکان دلخواه که به تلفن دسترسی دارند، سریع‌، آسان و بدون هیچ وقفه‌ای با مشاوران ارتباط برقرار کنند و با کمترین هزینه از کمک‌های مشاوران متخصص بهره‌مند شوند.

به گزارش فارس، هفته بهزیستی با پیام توانمندسازی با رویکرد حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی از 25 تیرماه آغاز و به مدت یک هفته ادامه دارد.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول