اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

توانمندسازی 3 هزار مددجو/کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان جمع‌آوری می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: با حمایت‌های همه‌جانبه کمیته امداد در یک سال گذشته 3 هزار نفر از مددجویان به مرز توانمندی و خودکفایی رسیده‌اند.

توانمندسازی 3 هزار مددجو/کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان جمع‌آوری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی عصر امروز در نشست معاونان و مدیران ستادی کمیته امداد در اردبیل اظهار داشت: در این اقدام مثبت سعی می‌شود خانواده‌ها با درآمد میانگین ماهانه 500 هزار تومان به مرز خوداتکایی رسیده و بتوانند تأمین معاش کنند.

وی رویکرد و سیاست‌گذاری کمیته امداد را نیز کاهش جمعیت زیر پوشش و رساندن آنها به مرکز توانمندی و خوداتکایی توصیف کرد و افزود: در این زمینه و با کمک بانک‌های عامل ایجاد فرصت‌های اشتغال در دستور کار قرار گرفته است به طوری که سهمیه امسال ما ایجاد بیش از چهار هزار و 850 شغل در قالب گروه‌ها و مجموعه‌های مختلف کارآفرینی است.

زلالی خاطر نشان کرد: در سال مزین به تولید ملی کمیته امداد سیاست خوداتکایی تولیدات داخلی را با هدف تحکیم نظام خانواده و توانمندسازی افراد نیازمند بوده که بخشی از تلاش‌های ما معطوف به اشتغال و کارآفرینی مددجویان شده است.

این مسئول در ادامه سخنان خود از ایجاد اشتغال گسترده در یک سال گذشته برای مددجویان بهزیستی خبر داد و اضافه کرد: این اشتغال ایجاد شده در مورد 26 هزار خانوار را شامل می‌شد که اغلب در سه محور کار انگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی بوده است.

وی از ارایه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای رایگان به مددجویان با هدف ایجاد فرصت‌های اشتغال خبر داد و بیان کرد: از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای 6 هزار و 100 نفر متقاضی اشتغال، وام‌های قرض‌الحسنه از منابع کمیته امداد و بانک‌ها پرداخت شده است.

به گزارش فارس، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل این پرداختی‌ها را در مجموع 21 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: کمیته امداد سعی کرده است از طریق مجموعه‌های خیرین و نیکوکاران نیز زمینه اشتغال مناسبی را فراهم آورند تا با پرداخت به متقاضیان زمینه توانمندسازی آنها بهتر فراهم شود.

پایگاه‌های کمیته امداد آماده دریافت کمک‌های نقدی است

زلالی همچنین با تسلیت زلزله مهیب اهر، ورزقان و هریس و ضرورت امدادرسانی به حادثه‌دیدگان گفت: پایگاه‌های کمیته امداد از دیروز در مناطق مختلف شهر فعالیتشان را آغاز کردند تا با جمع‌آوری کمک‌های مردمی به این آسیب‌دیدگان مددرسانی شود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با اقدامات مثبت و همه‌جانبه قادر می‌باشیم زمینه مساعدت از هموطنانمان را در زلزله اخیر فراهم شده ببینیم و نسبت به انجام وظیفه خطیر عامل باشیم.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول