اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با 26 مرداد

آزادگان سرداران مقاومت جنگ هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: آزادگان سرفراز ما سرداران مقاومت دوران جنگ هستند که با اسارت خود در خاکریز پنهان تبلوری از ایمان و استفامت را به نمایش گذاشتند.

آزادگان سرداران مقاومت جنگ هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که به همین منظور ظهر امروز در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل روز 26 مرداد را روز پیروزی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس اعلام کرد.

سید ودود سید شنوا اظهار داشت: صدام در این روز با نامه‌ای که خطاب به رئیس جمهور وقت ایران نوشت همه شرایط و خواسته‌های نظام جمهوری اسلامی ایران را پذیرفت و تبادل اسرا آغاز شد.

وی با یادآوری اینکه جنگ در سال 67 با قبول قطعنامه از طرف ملت و دولت ایران تمام شده بود، خاطرنشان کرد:‌ برای آزادگان ما در آن ایام جنگ پایان نداشت و دو سال بعد از آن نیز آزادگان ما در اردوگاه‌های عراقی اسیر بودند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با اشاره به اینکه استقامت و مقاومت آزادگان ما سند پیروزی ایران در هشت سال دفاع مقدس بود، یادآور شد: در دیداری که با رئیس جمهور وقت نیز داشتیم ایشان اعلام کردند اگر نبود مقاومت آزادگان ما در اردوگاه‌های عراق این کشور به هر آنچه که در جنگ نرسیده بود پس از جنگ دست می‌یافت.

سید شنوا با بیان اینکه با اعلام تبادل اسرا اولین گروه از آزادگان ما به تعداد یک هزار نفر در 26 مرداد وارد خاک ایران شدند، گفت: این روز بزرگترین و پر‌شکوه‌ترین روزی بود که ملت ما بعد از پیروزی انقلاب مشاهده می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول به وجود 750 آزاده سرافراز در استان اشاره کرد و افزود: این آزادگان بین یک تا 10 سال از عمر خود را در غربت‌کده اسارت گذراندند و بوی غربت را حس می‌کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل تاکید کرد: متاسفانه  تعداد 21 نفر از آزادگان اردبیل بعد از بازگشت به وطن شهید شدند که برای ما مایه تاسف است.

سید شنوا اجرای ماده 13 قانون حمایت از آزادگان را یادآور شد و بیان داشت‌: انتظار 20 ساله آزادگان با اجرای این قانون برآورده شد و در سفر چهارم هیئت دولت با پیگیری‌های صورت گرفته اولین استان مجری ماده 13 قانون حمایت از آزادگان بود.

وی با اشاره به اینکه کلیه تعهدات ماده 13 در استان جاری می‌شود، ادامه داد: در راستای اجرای این ماده 67 درصد تعهد عمل نکرده داریم که امیدواریم هر چه سریع‌تر این میزان نیز بر‌آورده شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: ماده 190 قانون حمایت از آزادگان ارتشی، بسیجی و پاسدار وظیفه نیز در حال پیگیری است و بر اساس اصلاحیه قانون در سال 90 کلیه آزادگان بالای یک سال اسارت سهمیه اشتغال فرزندانشان در ادارات دولتی محفوظ است.

سید شنوا با اشاره به اینکه همه آزادگان ما با افتخار و عزت دوران اسارت را گذراندند و حاضر نشدند ذره‌ای از آرمان انقلاب عدول کنند، تصریح کرد: ما هر کاری برای این آزادگان بکنیم باز هم کم است و وظیفه خود را در قبال آنان به درستی انجام نداده‌ایم.

در این مراسم فیروز علی‌نژاد و ایرج راز‌بین از آزادگان سرافراز اردبیلی به بیان خاطرات خود از دوران اسارت پرداختند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول