اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نظارت و بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی قم:

طرح پیمایش در روستاهای قم اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی قم گفت: طرح پیمایش اشتراکات غیر مجاز آب در روستاهای قم در حال اجرا است.

طرح پیمایش در روستاهای قم اجرا می‌شود

حسین آقابابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به مصرف بی‌رویه در برخی روستاها که موجب بروز مشکل برای تامین آب روستائیان شده اظهار داشت: متاسفانه خشکسالی و کمبود آب در روستاهای قم موجب خسارت‌های بسیاری به محیط زیست و مشکلاتی برای اهالی این مناطق شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در بسیاری از روستاها مشکل کمبود آب موجب شده تا آب برای اهالی جیره‌بندی شود.

معاون نظارت و بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی قم قسمتی از مشکل کمبود آب را مربوط به استفاده غیر مجاز و بی‌رویه از آب خصوصا در مناطق خوش‌نشین دانست که موجب شده بسیاری از بومی‌های این روستاها دچار مشکل شوند.

وی گفت: در این راستا طرحی در استان قم در حال اجرا است که طی آن استفاده غیر مجاز از آب تشخیص داده شده و با آن برخورد می‌شود.

آقابابایی ابراز داشت: سال گذشته چند روستای قم اقدام شد اما برخورد گسترده نیاز به برنامه‌ریزی و تامین اعتبار دارد که این موضوع امسال محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه این عملیات از ابتدای سال جاری به صورت جدی پیگیری شده است، عنوان کرد: این طرح در سه روستای بخش کهک انجام شده و برنامه‌ریزی برای اجرای این طرح در کل بخش کهک نیز انجام شده است.

معاون نظارت و بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی قم با اشاره به اینکه در فاز علمیاتی این طرح با متخلفان برخورد خواهد شد اضافه کرد: در این طرح 35 روستا که 70 درصد مشترکین را در بر می‌گیرد، مورد کاوش قرار خواهد گرفت که در حال حاضر عملیات اجرایی در 14 روستا در حال انجام است.

وی مصرف بی‌رویه آب شبکه روستایی در دامپروری‌ها را از دیگر مشکلات موجود در برخی از روستاها ذکر کرد و گفت: با توجه به کمبود آب در استان و عدم در دسترس بودن منابع لازم باید در این زمینه به مقوله صرفه‌جویی توجه جدی شود.

آقابابایی با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از آب در روستاها اظهار داشت: خشکسالی که چندین سال است در استان قم ادامه یافته، امروز به بروز و ظهور رسیده و مردم باید برای کنترل آسیب‌های آن تلاش کنند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول