اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خسروی آملی در گفت‌وگو با فارس

کتابت نخستین قرآن به خط نستعلیق در مازندران پایان یافت

خبرگزاری فارس: خوشنویس مازندرانی که کل قرآن کریم را با خط نستعلیق کتابت کرد، گفت: یک سال برای کتابت کلام‌الله وحی با خط نستعیلق وقت گذاشتم و به یکی از بزرگ‌ترین آرزوی‌های زندگی‌ام دست یافتم.

کتابت نخستین قرآن به خط نستعلیق در مازندران پایان یافت

محمدرضا خسروی آملی بامداد امروز در حاشیه برگزاری ششمین همایش استانی خوشنویسی "کتابت وحی" در آمل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان بیان داشت: یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای هر خوشنویس است که قرآن کریم را خوشنویسی کند و من به این آرزوی دیرینه خود دست یافتم.

وی افزود: برای کتابت قرآن کریم به خط نستعلیق یک سال زمان گذاشتم تا بتوانم با دقت و ظرافت خاصی آیات وحیانی را به قلم آورم.

خسروی آملی در مورد اهداف خود از این اقدام دینی و مذهبی تصریح کرد: کار بسیار سختی بوده و در میدان جدی قرار گرفتم ولی با تلاش و جدیت کار خود را ادامه دادم تا به نتیجه برسد.

این استاد برجسته خوشنویسی مازندران با اعلام اینکه کتابت این قرآن کریم با خط نستعلیق در 508 صفحه A3 به تحریر درآمد، تصریح کرد: به نظرم این نخستین قرآن کریم به خط نستعلیق در مازندران است که در این اندازه خطاطی شد.

خسروی آملی که رئیس انجمن خوشنویسان آمل است، در مورد ششمین همایش استانی خوشنویسی "کتابت وحی" بیان داشت: در این همایش 70 نفر از برترین‌های خوشنویسی مازندران از شهرهای آمل، نور، نوشهر، قائمشهر، ساری، محمودآباد، چالوس و بهشهر گرد هم آمدند که 10 نفر از خوشنویسان از بانوان مازندرانی هستند.

وی ادامه داد: این همایش با محوریت کتابت سوره مبارکه آیت‌الکرسی برگزار شده البته علاقمندان می‌توانند در بخش خطاطی سوره قدر، جزء 30 قرآن و بخش آزاد نیز شرکت داشته باشند.

رئیس انجمن خوشنویسان آمل با اعلام اینکه کوچک‌ترین خوشنویس این همایش پاکان محمدزاده با 10 سال سن از آمل است، گفت: استاد محمدزمان فراست که بیش از دو سال رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان کشور بوده به همراه استاد شهیدی از برترین خوشنویسان شمال کشور از پیشکسوتان این جمع هستند.

وی آمل را یکی از شهرهای استان مازندران دانست که به طور مداوم همایش استانی کتابت وحی را در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌کند.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول