اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد خراسان جنوبی خبر داد

فعالیت 24 موسسه قرآنی در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از فعالیت 24 موسسه قرآنی در خراسان جنوبی خبر داد.

فعالیت 24 موسسه قرآنی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، محمد مطهری‌فر در نخستین نشست کمیته معارف قرآنی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قرآن کریم امر بسیار مهمی است که مهجور مانده است، اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی توسعه فرهنگ قرآن را در سال 88 به تصویب رساند که این نخستین سند جامع قرآنی نظام بود که بخش‌های مختلف دولتی و مردمی را در خود جای داده بود.

وی با بیان اینکه 24 مؤسسه قرآنی استان در مباحث دینی وارد فعالیت شده‌اند، افزود: اگر با همکاری مؤسسات قرآنی به ترویج و توسعه مبانی دینی و الهی بپردازیم بی‌شک گام گسترده‌ای در پیاده‌سازی فرهنگ دینی در جامعه ایفا کرده‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی ادامه داد: دست‌یابی به جامعه متمسک به قرآن و عترت، گسترش فرهنگ حیات‌بخش قرآن کریم و ارتقای ایران به کشوری توسعه‌یافته با هویت اسلامی ایرانی در گرو عزم ملی و اراده هماهنگ مدیران برای توسعه فرهنگ قرآن است.

مطهری‌فر بیان کرد: فرهنگی که متأثر از قرآن و حاکم بر بینش‌ها و نگرش‌های فردی و اجتماعی بوده توجه به توسعه فرهنگ قرآنی را مد نظر قرار می‌دهد.

وی اهداف تشکیل کمیته توسعه فرهنگ و معارف قرآنی را ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی و مؤسسات قرآنی دانست و تصریح کرد: تقویت ایمان، اعتقاد به قرآن و تمسک به تعالیم آن، تعمیق معرفت و تعمیم فهم و درک قرآن کریم و تحقق فرهنگ قرآن در نظام مدیریت از دیگر اهداف تشکیل کمیته توسعه فرهنگ و معارف قرآنی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی سیاست‌ها و راهبردهای توسعه فرهنگ قرآن را توجه جدی به اصل جدایی‌ناپذیری قرآن و اهل بیت(ع) در تمامی فعالیت‌های قرآنی عنوان و بیان کرد: اولویت‌بخشی به توسعه فرهنگ قرآن در مهندسی فرهنگ، توسعه نظریه‌پردازی در نظام‌های فرهنگی و اقتصادی مبتنی بر فرهنگ و معارف قرآنی و توسعه مشارکت حداکثری مردم در فعالیت‌های قرآنی در داخل و خارج از کشور می‌تواند از دیگر سیاست‌های توسعه فرهنگ قرآن باشد.

انتهای پیام/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول