اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لاریجانی در جمع راهپیمایان قمی: ـ1

پیام روز قدس تحقق یافته و تا حذف اسرائیل ادامه می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون پیام روز قدس تحقق یافته و تا حذف کامل اسرائیل نیز ادامه خواهد یافت.

پیام روز قدس تحقق یافته و تا حذف اسرائیل ادامه می‌یابد

 به گزارش خبرگزاری فارس از قم‌ علی لاریجانی در جمع راهپیمایان روز قدس در حرم حضرت معصومه (س) اظهار کرد: دشمنان هدف‌های زیادی از تاسیس اسرائیل داشته و قصد داشتند با به راه انداختن جریان صهیونیستی نبض دنیا را به دست گیرند.

وی افزود: وجود اسرائیل برای همه کشورها خطرناک است زیرا این یک جریان سلطه‌طلب است که خطر آن برای همه کشورها احساس می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی روز قدس را روز مبارزه مستضعفان علیه مستکبران دانست و گفت: راهپیمایی روز قدس تنها متعلق به فلسطین نبوده و به همه مظلومان مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: محتوای پیام امام خمینی(ره) در نامگذاری روز قدس ایجاد یک جریان برای مبارزه حق‌طلبانه است که آمریکا و استکبار جهانی را نشانه گرفته است.

لاریجانی خاطر نشان کرد: امروز عمق حرکت انقلابی امام در تحولات منطقه درک می‌شود زیرا بیداری اسلامی برای رفع حقارت مسلمانان به وجود آمده است هر چند عوامل دیگری نیز در این میان مؤثر بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل بیداری اسلامی احیای مبارزه حق‌طلبانه علیه اسرائیل بوده است گفت: جریانی که امام خمینی(ره) به راه انداخت تاثیر کانونی در بیداری اسلامی داشته است.

وی ادامه داد: غرب اصطلاح بهار عربی را مطرح کرد و این حرکت اسلامی را تنها جریانی برای رسیدن به دموکراسی و براندازی دیکتاتوری معرفی می‌کند اما رجوع به متن این انقلاب‌ها،‌ روحیه ضد استکباری و ضد صهیونیستی آنها را روشن ساخته و نشان می‌دهد که ماهیت اصلی این بیداری، اسلام است.

لاریجانی با بیان اینکه اکنون در شرایط مهمی قرار داریم گفت: بیداری اسلامی موجب شد که نقشه‌های آمریکا برای سلطه اسرائیل به ذلت این رژیم تبدیل شود و اکنون اسرائیل بسیار منزوی شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی نعره‌های اخیر اسرائیل را ناشی از عجز و ناتوانی این رژیم دانست و تاکید کرد: حرف‌های نتانیاهو آنچنان حقیر بود که نخست وزیر قبلی اسرائیل نیز او را سرزنش کرده است.

لاریجانی افزود: امروز شعار از نیل تا فرات به یک شعار مسخره تبدیل شده و اوباما برای روحیه دادن به سران اسرائیل گفته است امنیت رژیم صهیونیستی خط قرمز آمریکا محسوب می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان قبلی سران اسرائیل در مورد قدرت بلامنازع بودن این رژیم گفت: اکنون این رژیم به روزی افتاده است که آمریکا باید به او کمک کند و این یک تحول چشمگیر و پیشرفت مهم برای مسلمانان به شمار می‌رود زیرا اسرائیل به روزی افتاده است که نمی‌تواند امنیت خود را تامین کند.

وی با بیان اینکه این مسئله نکات حائز اهمیتی برای مسلمانان دارد عنوان داشت: این ذلت رژیم صهیونیستی دستاورد حرکت امام خمینی(ره) در القای روحیه خودباوری به مردم محسوب می‌شود.

لاریجانی ادامه داد: اسرائیل در بیش از 60 سال پیش تاسیس شد و طی این مدت 20 طرح سازش با فلسطینیان ارائه شده است که بیشتر آنها از سوی غرب و حتی برخی کشورهای عرب منطقه بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باید این سؤال را از ارائه‌دهندگان طرح‌های سازش پرسید که کدام یک از این طرح‌ها توانسته است حقوق مسلمانان را استیفا کرده و آوارگان را بازگرداند.

وی گفت: این طرح‌ها در عمل حیثیت کشورهای اسلامی را توسط غرب و اسرائیل به بازی گرفت و موجب شد که رژیم صهیونیستی تصرفات بیشتری در کشورهای اسلامی انجام دهد.

لاریجانی با بیان اینکه اعراب تصور می‌کردند نمی‌توانند در مقابل اسرائیل مقاومت کنند ابراز کرد: همین مسئله در کنار حس دنیاطلبی آنها موجب شد که به دنبال طرح‌های سازش بروند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران موجب تغییر جهت این عقب‌گرد مسلمانان شد زیرا امام راحل(ره) ریشه این امر را در خودباختگی مسلمانان می‌دانست بنابراین از هر فرصتی برای ایجاد روحیه خودباوری بهره می‌جست و حتی در پیام‌های حج نیز محور سخن خود را مبارزه با آمریکا و اسرائیل قرار می‌داد.

وی خاطر نشان کرد: حزب‌الله لبنان به عنوان درّ درخشنده در مبارزه با اسرائیل چنان ضربه‌ای به این رژیم وارد ساخت که به گفته برخی سیاست‌مداران، ‌نخست‌وزیر اسرائیل به یک جنازه سیاسی تبدیل شد و اکنون پیام روز قدس تحقق یافته و تا حذف کامل اسرائیل ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول